خبرگزاری کار ایران

۱۲ هزار شرکت فناور و دانش‌بنیان داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۳۳۹

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شهر هوشمند، زیرساختی برای اجرای مفهوم پلیس هوشمند است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، «امید رضائی فر» با اشاره به حضور شرکت‌هایی از ۲۰ پارک علم و فناوری سراسر کشور در رویداد پلیس هوشمند گفت: ضروری است تا این فضا به سامانه نان (نظام ایده‌ها و نیازها) هم متصل شود و با درج موارد مربوط به نیازهای مطرح شده در این رویداد در سامانه نان، علاوه بر ثبت یک رکورد خوب، این اطلاعات برای فناوران و دانشگاهیان نیز قابل مطالعه باشد. 

رضائی فر با تاکید بر ظرفیت‌های موجود در پارک‌های علم و فناوری و وجود ۱۲ هزار شرکت فناور و دانش‌بنیان از افتتاح ناحیه نوآوری دانشگاه تهران صحبت کرد و گفت: ما اعلام می‌کنیم که آمادگی افتتاح ناحیه نواوری در دانشگاه تهران را داریم؛ ضروری است تا برای رسیدن به مفهوم پلیس هوشمند، ابتدا یک پروژه مشترک تحت عنوان شهر هوشمند ایجاد شود. 

وی در ادامه با بیان اینکه ناحیه نوآوری امکان استفاده از یک محیط کاملا هوشمند را برای جامعه فراهم می‌کند، گفت: این طرح می‌تواند به عنوان یک طرح ملی و مشترک ارائه کرد، چراکه ناحیه نوآوری دانشگاه تهران می‌تواند زمینه ساز پروژه‌های بزرگ دانش بنیان باشد. 

رضایی فر خاطرنشان کرد: برای تحقق برنامه پلیس هوشمند نیاز به زیرساخت و شهر هوشمند است که این موضوع امروزه توسط فراجا با ایجاد بازار برای حمایت از فناوران به خوبی بیان شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز