خبرگزاری کار ایران

اطلس جمعیت کشور رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۳۰۸

صبح امروز با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از اطلس جمعیت رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در آئین رونمایی اطلس جمعیت که صبح امروز برگزار شد، گفت: خوشبختانه مسئله جمعیت و پرداختن به آن و ضرورت پرداختن به آن با نگاه آمایشی و آمایش سرزمینی مورد توجه قرار گرفته است. وضعیت و عواملی که در این استان‌ها باعث شده کاهش جمعیت را شاهد باشیم مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: این اطلس می‌تواند در خصوص تصمیم گیری و برنامه ریزی مورد استفاده باشد تا با پشتیبانی که از دولت و مجلس می شود اجرایی شود.

وی ادامه داد: در این اطلس به مباحث جمعیت مانند طلاق، ازدواج، سیر مهاجرت و مسئله کار پرداخته است و شاید لازم باشد به بخش هایی مانند پژوهش شرکت های دانش بنیان در اطلس دیگری پرداخته شود.

وی ادامه داد:مرکز آمار برش زن و خانواده را به معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری سپرده است و همکاران ما بیش از ۸ ماه است که در این زمینه فعالیت می کنند و در ادارات و دستگاههای مختلف اجرایی هماهنگی های لازم به عمل امده است. امیدواریم بتوانیم سال آینده رونمایی از این برش داشته باشیم و اطلس مناسبی را با همکاران سازمان نقشه برداری در آمایش ثبت ملی ارائه دهیم.

او افزود: انشالله با تحلیل هایی که صورت می گیرد بتوانیم برنامه مناسبی را برای مسئله جمعیت و ارتقای جمعیت چه از نظر کمی و کیفی ارائه دهیم. البته تقاضا دارم مسئله جنسیت در داده هایی که ارائه می شود مورد توجه قرار بگیرد و با تفکیک جنسیتی زن و مرد انشالله برنامه های بعدی برنامه ریزی و تدوین شود.

جواد حسین زاده رئیس مرکز آمار ایران در ادامه گفت: اخیرا کمیته آمار بخشی در معاونت زنان و خانواده ایجاد شده و به خوبی فعالیت می کند.

وی ادامه داد: آمارهای جنسیتی می تواند مکمل آمارهای کشور باشد و ما پیگیر این برنامه هستیم.ما در مرحله نهایی سازی چهارمین برنامه ملی توسعه آمار با رویکرد مدل سازی هستیم‌.

او افزود: یکی از موضوعاتی که در این برنامه مورد تاکید قرار گرفته این است که دستگاهها به ویژه مرکز آمار، آمارها را به تفکیک جنسیتی قرار دهند.

وی ادامه داد: موضوع اطلس و بحث هایی که در سامانه های اطلاعات مکانی به ویژه در استان‌ها نیاز دارد استاندارد بومی برایشان تعریف شود.

حسین زاده خاطرنشان کرد:این اطلس مکملی دارد که نرم افزار پارس نام دارد. ویژگی های این نرم افزار این است که اطلاعات سرشماری ها در کوچکترین حد جغرافیایی که بلوک و آبادی است را ترسیم کرده و امکان افزایش لایه های اطلاعاتی را تقویت می کند.

در ادامه علی جاودانه رئیس سازمان نقشه برداری کشور گفت: در کشور از ظرفیت نقشه های سازمان نقشه برداری در موضوعات تخصصی در مراحل مختلف اخذ، آنالیز و اطلاعات استفاده می شود.

وی ادامه داد: این کار می تواند در تصمیم گیری تصمیم سازان موثر باشد. برای اینکه بتوانیم کیفیت داده ها را افزایش بدهیم نیاز است در سطح کلان و هیات دولت به آن توجه شود.

رییس سازمان نقشه برداری گفت: سازمان نقشه برداری یکی از وظایفی که برعهده می گیرد و در سی سال گذشته انجام داده تهیه اطلس ها بوده است و امروز هم اطلس جمعیت رونمایی می شود و در ۲۰ موضوع دیگر نیز اطلس شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز