خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

آمار خوبی درخصوص اشتغال دانشگاهیان نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۹۷۸

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز آمار خوبی درخصوص اشتغال دانشگاهیان نداریم و حتی در استان‌های صنعتی، نیاز به ورود کارگر و نیروی کار حتی در بخش‌های ساده و متخصص وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاح نمایشگاه کار دانشگاه تهران که صبح امروز یکم خردادماه برگزار شد، بیان کرد: حوزه فرهنگ مسئولیت مهمی را در بحث کار و تغییر فرهنگ موجود در کارآفرینی کشور دارد. 

اسماعیلی تصریح کرد: این انگاره که حتما فارغ التحصیلان دانشگاه باید پشت میز بنشینند درست نیست. امروز آمار خوبی درخصوص اشتغال دانشگاهیان نداریم و حتی در استان‌های صنعتی، نیاز به ورود کارگر و نیروی کار حتی در بخش‌های ساده و متخصص وجود دارد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نرخ اشتغال در برخی از مناطق منفی است، اما در همان استان‌ها فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند! چرا این اتفاق افتاده است؟ به‌خصوص در رشته‌های علوم انسانی این مسئله تبدیل به دغدغه شده است. 

او اضافه کرد: این مشکل نشان می‌دهد که رشته‌های دانشگاهی و اشتغال فارغ‌التحصیلان نیاز به آمایش جدید دارد. ما در دوره تحول به سر می‌بریم و رهبر انقلاب با صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران، فضای کشور را به سمت تحول سوق دادند. دانشگاه تهران به عنوان مادر دانشگاه‌های کشور باید پیشگام در این امر باشد. 

اسماعیلی با تاکید بر اینکه اگر دنبال تحول هستیم باید دانشگاه در راس حرکات تحول آفرین قرار بگیرد، عنوان کرد: کشوری که به دنبال افق‌های بالا است، باید همه عناصر خود را در مسیر کارآفرینی قرار دهد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز در دانشگاه‌های کشور کلی هزینه می‌کنیم، بهترین اساتید را داریم، اما با این وجود شاهد افرادی ناراضی از شرایط هستیم و آن‌هایی که می‌توانند، برای اشتغال به خارج می‌روند و عده‌ای دیگر داخل کشور در حوزه‌های غیر تخصصی کار می‌کنند. این وضعیت یعنی نیاز به جراحی داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز