خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه تهران:

به سمت نظام کارآفرین‌پرور پیش می‌رویم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۸۸۳

افتتاح نمایشگاه کار دانشگاه تهران با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت علوم، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور و رئیس دانشگاه تهران صبح امروز یکم خردادماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سیدمحمد مقیمی» رئیس دانشگاه تهران در ابتدای این افتتاحیه بیان کرد: پیام مهم نمایشگاه کار این است که این نمایشگاه توسط مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و نشان می‌دهد که موضوع کار و کار آفرینی و اشتغال برای ما مهم است و اگر به نظر می‌رسد معاونت فرهنگی ممکن است کمترین نقشی در ارتباط صنعت و دانشگاه و اشتغال نداشته باشد، اما ما حضور معاونت فرهنگی را لازمه رسیدن به هدف می‌دانیم.

رئیس دانشگاه تهران افزود: نباید با نگاه بروکراتیک به واحدها نگاه شود. شعار دانشگاه تهران جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت اجتماعی است و اگر چنین شعاری را مطرح کردیم یعنی لازم می‌دانیم که ساختار درونی دانشگاه تهران را متحول کنیم و به همین دلیل باید متناسب با دانشگاهی کارآفرین پیش برویم.

مقیمی ادامه داد: اگر ساختار موجود نتواند اهداف را محقق کند همه تلاش‌های ما بیهوده است. به جای رویکرد جزیره‌ای به ماموریت‌های مختلف دانشگاه باید مجموعه را در قالب منظومه‌ای و شبکه‌ای و پیوسته مدیریت کنیم. یکی از عارضه‌ها در آموزش عالی رویکردهای بروکراتیک در اداره دانشگاه است.

رئیس دانشگاه تهران یادآور شد: ما اقداماتی برای تحول بروکراتیک در دانشگاه تهران کرده‌ایم؛ یکی از آن‌ها نمایشگاه کار است. کار فرهنگی به صورت جزیره‌ای ممکن نیست و باید در همه حوزه‌ها جاری و ساری باشد تا پایدار و اثرگذار شود.

استاد دانشکده مدیربت دانشگاه تهران اظهار کرد: یکی از ضعف‌هایی که رهبر انقلاب نیز نسبت به آن گله کردند نقیصه‌ای بود که فرمودند رشته‌هایی وجود دارد که بازار کار برای آن نیست. وزیر علوم کمیته‌ای را مامور تغییر در رویکرد به رشته‌های دانشگاهی کرده اند. رئیس جمهور نیز تاکید دارند که باید دانشگاه به مسائل صنعت ورود کند.

مقیمی گفت: به نظر می‌رسد بسترها برای تحقق اهداف مدنظر که مورد تاکید سران کشور هم هست، فراهم است، اما پرسش اساسی اینجاست که چرا اتفاقی که باید رخ نمی‌دهد؟ فکر می‌کنم یکی از مشکلات‌ عدم جسارت مدیران است و همه منتظر هستند دیگری اقدام کند و نتیجه و خطر کار را که دیدند بعد خودشان اقدام کنند.

او عنوان کرد: هنوز هم ظرفیت‌هایی همگرایی بین سازمان و دانشگاه و کسب و کارهای بخش خصوصی و صنعت رخ نداده است.

رئیس دانشگاه تهران افزود: گاهی دانشجویان هنوز محیط واقعی کار را مشاهده نکرده‌اند و وقتی به محیط کار وارد می‌شوند هم خودشان سرخورده می‌شوند هم کارفرمایان از این نیروهای دانشگاهی ناراضی هستند.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه این دانشگاه نماد آموزش عالی است گفت: ما تلاش کرده‌ایم توسعه محلی را از طریق حضور خودمان در مناطق گوناگون محقق کنیم. نمی‌خواهیم همچنان با رویکرد نسل اول دانشگاه‌ها پیش برویم.

مقیمی خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم در توسعه و تحول ملی نقش موثر ایفا کنیم. امروز ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه کار حضور دارند و باید تلاش کنیم در کشور با وجود چنین فرصت‌های شغلی گسترده‌ای از کارآفرینان حمایت شود. باید دانشجوها و اساتید با ظرفیت‌های شغلی و چالش‌های شرکت‌ها آشنا شوند. تلاش می‌کنیم از ایده‌های اساتید و دانشجویان و ظرفیت شرکت به کارآفرین برسیم و دانشجویان ما تبدیل به شغل آفرین شوند. به این ترتیب ما به سمت نظام کارآفرین‌پرور پیش می‌رویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز