خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در هلال احمر:

جمهوری اسلامی ایران در خدمت به حجاج الگوسازی کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۹۶۲

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر صبح امروز با حضور در همایش کادر بهداشتی و درمانی حج سال ۱۴۰۲ با تبیین اهمیت و جایگاه حج در اسلام، حج را یکی از مهمترین فرایض دینی برشمرد که در ابعاد فردی و اجتماعی جامعه اسلامی را به سوی تعالی و ترقی سوق می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در این مراسم با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم در خصوص حج خاطرنشان کرد: بنا بر آیات قرآن، نخستین خانه برای عبادت پروردگار در مکه بنا شده است و این مکان وسیله‌ای برای هدایت جهانیان به سوی توحید به شمار ‌می‌آید.

نماینده رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه حج یک میثاق بندگی میان انسان و خدا است، ادامه داد: در این فریضه الهی مجموعه‌ای از اعمال عبادی‌گنجانده شده و به همین جهت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با تبیین ابعاد مختلف حج به رشد فردی و اجتماعی جامعه اسلامی با عمل به این فریضه الهی اشاره کرد و افزود: در این فریضه فرصت ناب عبادت برای انسان با به‌ جا آوردن اعمال حج فراهم می‌شود و همین مساله زمینه تقویت روحیه معنوی انسان خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این بخش از سخنان خود به پاداش اخروی عمل به این فریضه الهی نیز اشاره داشت.

اجتماعی بودن این عمل الهی، بُعد دیگر این رویداد معنوی است که نماینده رهبر معظم انقلاب در این همایش به آن اشاره کرد.

وی با بیان بخشی از آیات قرآن کریم در این باره تصریح کرد: فلسفه حج از منظر قرآن کریم قیامی‌برای تامین منافع جامعه اسلامی است. رویداد عظیم حج به واقع فرصتی مناسب برای حضور مسلمانان در کنار یکدیگر و انجام اعمال عبادی مشترک با شکوه است که توسعه جامعه اسلامی‌به صورت جمعی را به دنبال خواهد داشت‌.

نماینده رهبر معظم انقلاب با اشاره به روایتی از  امام صادق (ع)، منافع حج را دنیوی و اخروی دانست و تصریح کرد: حضور مردم مسلمان  در حج به صورت یکپارچه  پیام عزت و وحدت جامعه اسلامی را به دنیا مخابره خواهد کرد.

به گفته نماینده رهبر معظم انقلاب، حج رویدادی دینی است که مظهر قدرت و اقتدار  جامعه اسلامی به حساب می‌آید و منافع فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی متعددی را برای  مسلمان به دنبال دارد.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه به اهمیت ارائه خدمت در این فریضه الهی و ویژگی‌های فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در ایام حج پرداخت و گفت: براساس روایات خدمت به مؤمنین برای رفع مشکلات آنان ثوابی به مراتب بیشتر از اعمال حج دارد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه که از نگاه دینی قله ایمان خدمتگزاری به مردم است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین جنبه‌های فعالیت شما خدمتگزاران باید تلاش در جهت آرامش روحی زائران باشد، چراکه رفتار و برخورد پزشک با بیمار تأثیر بالایی در تسکین آلام دارد و به نوعی خاطره‌ساز است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با ذکر آیات و روایاتی به اهمیت خدمت به مسافر در نگاه دینی اشاره کرد و افزود: از منظر دین مومنان ‌خدمتگزار یکدیگر هستند.

وی افزود: در واقع خدمتگزاری به زائران حج فرصت بزرگی است که از سوی پروردگار برای شما رقم خورده است، چرا که محبوب‌ترین فرد نزد پروردگار فردی است که نسبت به مومنان دیگر سودمند باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در پایان از مشارکت داوطلبانه کادر بهداشتی درمانی جمعیت هلال احمر در ارائه خدمت به زائران حج قدردانی کرد و تصریح کرد: ایران اسلامی در خدمت به حج‌گزاران در سال‌های پس از انقلاب الگوسازی کرده و ساماندهی جمهوری اسلامی ایران برای دیگر کشورهای مسلمان در ابعاد مختلف یک درس‌آموز و الگوی مناسب بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز