خبرگزاری کار ایران

کمیسیون ملی یونسکو-ایران برگزار می‌کند:

نخستین دوره آموزشی زنان و حکمرانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۹۶۹

نخستین دوره آموزشی زنان و حکمرانی به همت کمیسیون ملی یونسکو-ایران و با همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، اندیشکده حکمرانی دانشگاه صنعتی شریف، خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه، پژوهشکده علم و تحول راهبردی، مرکز زنان و امور خانواده دانشگاه تهران و بنیاد بین‌المللی گوهرشاد خرداد سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از کمیسیون ملی یونسکو - ایران، «ثمانه یزدانی»، معاون بین‌الملل کمیسیون ملی یونسکو- ایران در این‌باره توضیح داد: این دوره با تمرکز بر تبیین جایگاه زنان در حکمرانی و سیاست‌گذاری‌های مبتنی بر جنسیت و توسعه نقش‌پذیری زنان در فرایند حکمرانی با هدف توانمندسازی زنان بر مبنای محتوای تخصصی حکمرانی و با در نظر گرفتن نیازها و چالش‌های آنان به‌مدت ۴۴ ساعت و طی ۶ روز، برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: شبکه‌سازی تخصصی شرکت‌کنندگان همراه با کمیسیون ملی یونسکو و سایر نهادهای همراه، فراهم آوردن فضای آموزشی متفاوت و مسأله‌محور با در نظر گرفتن مسائل زنان در حکمرانی و آموزش کاربردی و کارگاه‌محور از دیگر اهداف این دوره است. از این‌رو مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی و پژوهشگران و کنش‌گران اجتماعی در موضوعات مرتبط می‌توانند تا تاریخ ۲۹ اردیبهشت، پیش‌ثبت نام اولیه را انجام داده تا پس از بررسی رزومه‌ها و تأیید کمیته علمی به افراد منتخب برای ثبت‌نام نهایی اطلاع داده شود. 

یزدانی تأکید کرد: کمیسیون ملی یونسکو- ایران در راستای ایجاد و تقویت شبکه‌های علمی در سطح ملی و بین‌الملل، آثار فاخر علمی-پژوهشی با محوریت زنان و حکمرانی را گردآوری و مورد حمایت قرار می‌دهد که از آن جمله می‌توان به چاپ آثار برگزیده پژوهشی در مجموعه‌های علمی معتبر، نمایش پوسترهای برگزیده در رویدادهای ملی و بین‌المللی، حمایت مالی از آثار علمی-پژوهشی دارای داده‌های عملیاتی و حمایت مالی از آثار علمی-پژوهشی دارای ظرفیت تبدیل شدن به فیلمنامه و سایر فرمت‌های رسانه‌ای اشاره کرد. 

وی همچنین تشریح کرد: بخش نخست این دوره با یک رویداد به‌هم‌رسان آغاز می‌شود و برنامه محتوایی و ساختار این دوره بر مبنای رویکرد نوآوری اجتماعی و بیان چالش‌ها و سپس تبیین مسائل و ارائه راهکارهای حکمرانی برای مسائل پیش روی دارای اولویت است. همچنین قالب برگزاری این رویداد در بخش دوم به صورت ارائه معکوس است و در آن مسائل کلیدی حوزه زنان در نظام حکمرانی برای مخاطبان بازگو و سپس در پنل‌هایی به تبیین آنان پرداخته می‌شود. 

گفتنی است علاقه‌مندان برای دسترسی به فراخوان و لینک پیش‌ثبت‌نام می‌توانند از طریق لینک www. fa. irunesco/form5 اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز