خبرگزاری کار ایران

برگزاری رویداد مسئله‌های نوپدید آینده حکمرانی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۶۲۸

رویداد نوآیند «مسئله‌های نوپدید آینده حکمرانی ایران با طرح مسائل در حوزه برنامه‌ریزی تعلیم و تربیت» با معرفی گروه‌های برتر در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار شد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رویداد نوآیند «مسئله‌های نوپدید در امر آموزش‌وپرورش» روزهای ۲۸ و ۲۹ دی‌ماه در مدرسه تاریخی دارالفنون با حضور ۱۰ بخش در قالب گروه‌های ۴ تا ۶ نفره از بین همکاران سازمان پژوهش، کارشناسان و متخصصان تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش برگزار شد. 

در این دو روز کارگاه‌های مختلفی همچون کارگاه آینده‌پژوهی یا کلان‌روندهای جهانی، هوش مصنوعی، آینده معنویت، جمعیت، معرفی آینده‌پژوهی و روش‌ها و ابزارهای آن، روش‌شناسی کلان روندها و چرخ آینده‌ها، روش‌های کشف مسائل نوپدید، کارگاه کلان روندهای مؤثر بر آینده آموزش و پرورش، روش تحلیل لایه‌ای و استعاره‌های بدیل آینده و مواردی از این دست، در قالب کاربرگ‌های توزیع شده بین همکاران به صورت مرحله‌بندی شده برگزار و داوری انجام شد. 

در این نشست کوهی موضوع مسأله نوپدید؛ نادری موضوع هوش مصنوعی؛ نصر موضوع مشاغل آینده؛ عطاری موضوع جمعیت و شهرنشینی؛ سلیمی موضوع استارت‌آپ‌های آموزشی؛  مظاهری موضوع معنویت‌گرایی؛ یوسفی موضوع بازی وارسازی؛  اردبیلی موضوعCLA؛ و ابتسام موضوع ارائه مؤثر را تشریح کردند. 

در این دوره روش‌ها، ابزارها و اطلاعاتی از حوزه آینده‌پژوهی با کمک رهیارها یا منتورهای آینده‌پژوهی و متخصصان تعلیم و تربیت ارائه شد. 

درک و دریافت نخبگان و فعالان حوزه تربیت از آینده آموزش، برای سازمان پژوهش مهم است و تصویری که از آینده آموزش و مسائل نوپدید آینده در ذهن کنشگران این حوزه وجود دارد، می‌تواند سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها را دقیق‌تر کند. در همین راستا این رویداد طراحی شده و به دنبال پاسخ این پرسش است که «در آموزش و پرورش آینده با چه مسائل نوپدیدی مواجه خواهیم شد؟» 

این نشست با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی لطیفی رئیس سازمان، محمود امانی‌طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، نمایندگانی از معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش و کارشناسان حوزه آینده‌پژوهی برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز