خبرگزاری کار ایران

به روز رسانی ساز و کار استان‌های یاری رسان تهران در حوادث

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۲۰۵

نشست "نهایی‌سازی دستورالعمل تعیین وظایف استان‌های معین، پیشتاز و مسئول در کلانشهر تهران" با حضور جمعی از مدیران مناطق واقع شده در پهنه‌های 5 گانه شهر تهران و همچنین نمایندگانی از سازمان‌های تخصصی و معاونت‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در این نشست آخرین نسخه بروزشده دستورالعمل نقش و وظایف استان‌های معین بررسی و پیشنهادات مورد نظر برای این دستورالعمل طرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه، ضمن تاکید بر تلاش به‌منظور رفع چالش‌های اصلی و شفاف‌سازی نقاط مبهم دستورالعمل در نسخه ویرایش‌شده فعلی بر ضرورت تدوین دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مکمل تاکید شد.

بر اساس این گزارش پس از واگذاری مسئولیت بازنگری دستورالعمل استان‌های معین به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، دبیرخانه بازنگری آن با محوریت معاونت آمادگی و عملیات سازمان تشکیل شد و تاکنون بالغ بر 10 جلسه و نشست تخصصی در رده‌های مختلف کارشناسی و مدیریتی با همکاری و مشارکت سازمان مدیریت بحران کشور و اداره کل بحران استانداری تهران تشکیل شده است و نهایی سازی این دستورالعمل در مراحل پایانی تصویب و ابلاغ قرار دارد.

در زمان وقوع حوادث بزرگ که ظرفیت‌های محلی پاسخگو نیست و نیاز به بکارگیری ظرفیت‌های ملی برای بازسازی و احیاء مجدد است، بهره گیری از ظرفیت های استان‌های معین، پیشتاز و مسئول از اهمیت بسزایی برخوردار است. از اینرو در این دستورالعمل به نقش و وظایف دقیق، نحوه فراخوان، شیوه اعزام و استقرار و اقدامات این استان‌ها و ساز و کار نحوه هماهنگی آنها با مناطق 22 گانه شهرداری تهران درجریان وقوع حوادث منطقه‌ای و ملی پرداخته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز