خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه تهران خبر داد:

ارسال ماهواره مشترک علمی تحقیقاتی ایران و روسیه به فضا در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۵۳۱

رییس دانشگاه تهران از ساخت ماهواره مشترک علمی تحقیقاتی این دانشگاه با دانشکده هوافضای دانشگاه مسکو خبر داد و گفت: اجرای برنامه‌های عملیاتی این طرح از ۲ هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سیدمحمد مقیمی» رئیس دانشگاه تهران در حاشیه مراسم نکوداشت مقام معلم و سالروز شهادت مرتضی مطهری و اولین گردهمایی روسای دانشکده‌های الهیات سراسر کشور، در رابطه با دستاوردهای اجلاس روسای دانشگاه‌های ایران و روسیه توضیح داد: تبادل دانشجو و استاد از توافقاتی بود که در این سفر اتفاق افتاد و از یک ماه آینده اجرایی خواهد شد. 

رییس دانشگاه تهران ادامه داد: براساس این توافق قرار است اساتید ما از فرصت‌های مطالعاتی دوجانبه استفاده کنند. 

مقیمی با اشاره به دیدار از از گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مسکو و برگزاری نشست با دانشجویان این دانشگاه بیان کرد: دانشجویان روس ابراز علاقه بسیاری برای سفر به ایران می‌کردند که همانجا مقدمات سفر آن‌ها را فراهم کردیم که به میزبانی دانشگاه تهران در تابستان سفر دو ماهه‌ای به ایران خواهند داشت و از برخی دانشگاه‌های کشور بازدید می‌کنند. 

او با بیان اینکه راه اندازی رشته‌ها را نیز در دستورکار داریم، اظهار کرد: با مجموعه گروه دانشکده هوافضای دانشگاه مسکو توافقاتی را انجام دادیم و بازدیدی از موزه فضایی روسیه هم صورت گرفت و امیدواریم به زودی شاهد انجام تحقیقات مشترک بین دانشگاه تهران و دانشگاه روسیه در این زمینه علمی تحقیقاتی و ماهواره فضایی باشیم. 

مقیمی تصریح کرد: اقدامات عملیاتی این کار از دو هفته آینده آغاز می‌شود تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک یک ماهواره مشترک علمی تحقیقاتی را روانه فضا کنیم. در مورد بحث‌های مالی آن نیز توافق اولیه صورت گرفته است. همچنین قرار شد در ادامه فعالیت‌های علمی آموزشی بتوانیم رشته‌های دوگانه را با مدارک رسمی دو دانشگاه تهران و دانشگاه مسکو به فارغ التحصیلان ارائه دهیم؛ بنابراین اتفاقات خوبی در رابطه با دانشگاه‌های روسیه و تعامل آن‌ها با دانشگاه تهران اتفاق خواهد افتاد. 

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه دولتی مسکو در بعضی از رشته‌ها جزو دانشگاه‌های برتر در دنیا است و بعضی از رشته‌های آن‌ها در دنیا سرآمد هستند، تاکید کرد: البته دانشگاه تهران هم در بعضی از حوزه‌ها در دنیا سر آمده است لذا روس‌ها ابراز علاقه می‌کنند که این روابط توسعه پیدا کند. 

استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران افزود: پس از این دیدار فصل جدیدی از روابط دانشگاه‌های ایران و روسیه باز شده که حتماً با رفت و آمد اساتید و دانشگاهیان دو طرف حتما فضای جدیدی شکل می‌گیرد که من امیدوارم که به نفع هر دو کشور و منطقه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز