خبرگزاری کار ایران

دفتر مشترک همکاری پارک‌های علم و فناوری دانشگاه تهران و مسکو راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۰۷۷

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از توافق دو دانشگاه تهران و مسکو در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان یکدیگر خبر داد و گفت: تأسیس دفتر مشترک همکاری در هر یک از پارک‌ها از جمله تفاهمات بود.

به گزارش ایلنا، «علی اسدی» رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه که در مسکو در حال برگزاری است، در دیدار با «ویکتور وایپان» معاون دانشگاه دولتی مسکو، به تشریح ظرفیت‌های ساختاری دانشگاه تهران در حوزه فناوری پرداخت و گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اولین و بزرگترین پارک علم و فناوری شهری در ایران است که طراحی و پیاده‌سازی زنجیره به هم پیوسته‌ای از ایده تا بازار در این مجموعه صورت می‌گیرد. 

اسدی با اعلام اینکه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران طی یکسال اخیر رشد ۱۰۰ درصدی پیدا کرده است، افزود: شرکت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در حال حاضر ۱۰۴۹ عنوان محصول و خدمت ارائه می‌کنند و بیش از ۶۵۰۰ اشتغال مستقیم از سوی شرکت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ایجاد شده است. 

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افزود: میزان فروش کل شرکت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۱ بالغ بر سه برابر سال ۱۴۰۰ بوده است. 

وی از ارائه خدمات استقرار، ارائه مجوز فعالیت، خدمات آموزشی و مشاوره‌ای، خدمات مالی و اعتباری، تسهیل در جذب طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی، خدمات تجاری‌سازی، تسهیلات شرکت نوپا و تغییر مقیاس، کارگزاری داوری ثبت اختراع، معرفی به شبکه سرمایه‌گذار و خدمات کلینیک کسب‌وکار به عنوان مهمترین خدمات پایه و ویژه پارک علم و فناوری به صاحبان ایده و شرکت‌های دانش‌بنیان نام برد و خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را برای کاهش هزینه‌های توسعه فناوری و شتابدهی به توسعه فناوری و اقتصادی کشور از طریق پارک علم و فناوری بکار بسته‌ایم. 

در این نشست علاوه بر مرور ظرفیت‌های پارک‌های علم و فناوری دانشگاه تهران و مسکو، طرفین از ایجاد و گسترش همکاری‌های مشترک بین پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و پارک علم و فناوری دانشگاه مسکو استقبال کردند. 

در این نشست، ضمن بررسی زمینه‌های همکاری بین پارک‌های علم و فناوری دانشگاه تهران و دانشگاه دولتی مسکو، درباره فراهم شدن فرصت‌های لازم برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دو طرف توافق حاصل شد. همچنین برگزاری نمایشگاه‌های مشترک با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان دو پارک دانشگاه تهران و دانشگاه مسکو، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی و تأسیس دفتر مشترک همکاری در هر یک از پارک‌ها از جمله تفاهمات بود. 

در دیدار «علی اسدی» و معاون دانشگاه دولتی مسکو که با حضور «مهدی فکور ثقیه» معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد، مقرر شد در اولین فرصت هر یک از طرفین، نماینده‌ای برای اجرایی کردن این توافقات و نیز عملیاتی کردن تفاهم‌نامه منعقدشده در خصوص گسترش همکاری پارک‌های علم و فناوری معرفی نمایند. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، «سید محمد مقیمی» رئیس دانشگاه تهران و «ویکتور سادوونیچی» رئیس دانشگاه لومونوسف مسکو در جریان برگزاری اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه، در خصوص گسترش همکاری بین پارک‌های علم و فناوری دو دانشگاه، تفاهم‌نامه منعقد کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز