خبرگزاری کار ایران

کاشت نهال در دماوند به یاد شهدای محیط‌بان کشور همزمان با «هفته زمین پاک»

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۷۹۹

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان دماوند گفت: به همت محیط‌بانان یگان حفاظت این اداره روز گذشته و همزمان با آخرین روز گرامیداشت «هفته زمین پاک» تعدادی درخت به یاد محیط‌بانان و جنگل‌بانان شهید کشور غرس شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی حفاظت محیط‌زیست استان تهران، نقی میرزاکریمی در تشریح جزئیات این خبر با اشاره به اینکه یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور 146 محیط‌بان شهید در راه حفاظت از آب، خاک، هوا و تنوع زیستی ایران اسلامی تقدیم کرده است و بعد از نیروهای نظامی و انتظامی این سازمان بالاترین آمار تعداد شهید را در بین دستگاه‌های اجرایی کشور دارد، افزود:  این درختان که از گونه‌های بومی منطقه مانند اورس، بنه و ... هستند، توسط یکی از دوستداران محیط‌زیست اهدا شده بود و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حفظ عرصه‌های طبیعی کشور غرس شد. 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان دماوند اظهار داشت: در نظر است در سال جاری تعداد بیشتری درخت بومی در حاشیه آبشخور های حیات وحش و ارتفاعات منطقه شکارممنوع کوه‌سفید دماوند غرس شود. 

میرزاکریمی در خاتمه با اشاره به اصل 50 قانون اساسی که بر اساس آن حفاظت از محیط‌زیست وظیفه عمومی است، از شهروندان خواست، در حفاظت از محیط‌زیست شهرستان مشارکت داشته باشند تا بتوانیم امانتدار خوبی برای نسل‌های آینده باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز