خبرگزاری کار ایران

سردار رادان:

فراجا در پیشانی نبرد با جنگ نرم دشمن است/ تا جان در بدن داریم، برای امنیت مردم تلاش می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۹۸۱

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان این که فراجا در پیشانی نبرد با جنگ نرم دشمن است، گفت: این اطمینان را می‌دهیم تا جان در بدن داریم، تمام توانمان را برای تحقق و اجرای اوامر، رهنمود و تدابیر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و امنیت و آسایش مردم به کار گیریم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، بیست و ششمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، روسا و مدیران فراجا با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، احمد وحیدی، وزیر کشور و سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور در سالن فجر فراجا برگزار شد.

سردار رادان در این همایش سراسری با تقدیم سلام و خداقوت به حاضران، ضمن خیر مقدم، از قبول دعوت آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و احمد وحیدی، وزیر کشور برای حضور در بیست و ششمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، روسا و مدیران فراجا قدردانی کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور با تقدیم خیر مقدم به خانواده معظم شهدا و جانبازان عرصه نظم و امنیت در این مراسم بیان کرد: زینت‌بخش این مجلس و محفل خانواده معظم و مکرم شهدا و جانبازان عزیز عرصه نظم و امنیت هستند که جان شیرین‌شان را تقدیم کردند و افتخار داریم که امروز در خدمت خانواده های معظم این شهدا و جانبازان پرافتخار باشیم.

وی خطاب به رئیس جمهور و وزیر کشور ادامه داد: حاضران؛ فرماندهان، معاونان، روسا و مدیران فراجا و همچنین همکاران و همرزمانمان از سازمان عقیدتی سیاسی فراجا و سازمان حفاظت اطلاعات فراجا هستند، فرماندهان عزیز انتظامی استان ها، فرماندهان غیور مرزبانی استان ها، فرماندهان پرتلاش یگان های ویژه فراجا و فرماندهان عزیز شهرستان ها مردان پرکار، کم توقع و روزهای سخت و پرتلاش مرزبانی در این جمع شرف حضور دارند.

رادان اضافه کرد: به اعتقاد صاحب نظران حوزه نظم و امنیت، گستردگی و تنوع ماموریت فراجا و اهمیت آن کم نظیر و چه بسا بی نظیر است، از مرز تا عمق محیط زیست خودمان این گستره ماموریتی آغاز شده و امتداد دارد؛ و در این گستره ماموریت تنوع قومیتی و جغرافیایی وجود دارد.

وی افزود: این سازمان عظیم انتظامی در مقایسه با سازمان های دیگر حتی با کشورهای دیگر، یک سازمان متفاوت از حیث، انجام و اقدام ماموریت است.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه قصد ارائه بیلان کاری ندارم، ادامه داد: اعتقاد دارم بیلان کار ما در صحنه های ماموریتی قابل نمایش است و خودش را نشان می دهد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به تنوع، پیچیدگی و گستردگی ماموریت های پلیس، گریزی بر ماموریت های انتظامی در سال 1401 زد و افزود: پس از اینکه در سال گذشته، چندماهی کشور درگیر یک فتنه بود در خط مقدم مقابله با این فتنه همکاران من ایفای نقش کردند و شهادت می دهم نه تنها یک سر سوزن پا پس نکشیدند که استوار و محکم، ایستادند.

فرمانده کل انتظامی کشور بیان کرد: هنوز این ماموریت و کار تمام نشده بود که ما با ماموریت متنوع و حساس چهارشنبه آخر سال و تعطیلات پایان سال مواجه شدیم و همکارانم نیز با موفقیت این ماموریت را پشت سر گذاشتند.

وی در اشاره به یکی از ماموریت های پلیس در خدمات دهی به مردم خاطر نشان کرد: مطابق آمار در سال 1401 هشت میلیارد تردد بین استانی وسایل نقلیه ثبت شده است که این ثبت تردد صرفا ترددهای بین استانی در جاده ها بوده است که قطعا اگر ترددهای بین شهرستانی هم محاسبه شود عدد از رقم اعلام شده بالاتر می رود.

رادان خاطر نشان کرد: در سال 1401 توسط 51 میلیون راننده، بیش از 39 میلیون وسیله نقلیه و در 291 هزار کیلومتر جاده و هزار و 400 و اندی شهر، تردد اشاره شده صورت گرفته که ماموریت انتظام بخشی، مدیریت ترافیکی و تسهیل عبور و مرور و سایر عملیات های انتظامی، نرم و اجتماعی، اقدامات پیشگیرانه انتظامی و ... به همت همکارانم  صورت پذیرفته است.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: در تعطیلات نوروزی امسال 51 میلیون تردد استانی ثبت شده که با احتساب ترددهای شهرستانی این رقم به 584 میلیون تردد رسیده است.

وی با اشاره به ماموریت خطیر پلیس همزمان با تقارن نوروز و ایام ماه مبارک رمضان و لیالی قدر برای تامین امنیت و آرامش مردم برای روزه داری و انجام تکالیف دینی و شرعی خاطر نشان کرد: پلیس این افتخار را دارد که در همه ایام و مقاطع مختلف زمانی فرصت خدمت به مردم را داشته باشد و 65 میلیون ماموریت در طول یک سال دارد و این عدد جدا از 24 میلیون خدمات سالانه انتظامی به مراجعان است.

رادان بیان کرد: به نمایندگی همسنگرانم در فراجا اعلام می کنم که همکاران و همرزمانم حضور در این کسوت و پوشیدن لباس خدمت را توفیقی برای دنیا و آخرت می دانند و این اطمینان را می دهیم تا جان در بدن داریم، تمام توانمان را برای تحقق و اجرای اوامر، رهنمود و تدابیر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و فرمانده معظم کل قوا به کار بگیریم و به وظایفمان عمل کنیم.

وی افزود: این وظیفه را بر خود فرض می دانیم که از جمله اقداماتمان یاری رسانی به دولت محترم و سایر قوایی باشد که باور و علم داریم که برای خدمت به مردم، کمر همت بسته اند.

رادان خطاب به رئیس جمهور اعلام کرد: انتظامی در همه ماموریت ها یار و یاور شما است که ان شاء الله بتوانیم به فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) رضایت خداوند و مردم را با تامین آسایش و امنیت همراه با توجه به حفظ شأن پلیس کسب کنیم.

فرمانده کل انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ نرم و عملیات روانی دشمن علیه کشور مطرح کرد: معمولا پیشانی و خط مقدم افسران جنگ نرم بایستی برای دولتمردان، اهمیت بسزایی داشته باشد؛ امروز اصلی ترین واحدی که در جنگ نرم در پیشانی نبرد است، انتظامی می باشد.

وی با اشاره به مواضع شخص رئیس جمهور در حمایت از پلیس طی جلساتی با فرمانده کل انتظامی به بیان برخی کاستی ها در موضوع معیشت و منازل سازمانی نیروهای پلیس پرداخت و ضمن قدردانی از حمایت ها ، گفت: ان شاء الله دست به دست هم دهیم و با کمک دولت محترم و سایر دستگاه ها، کاستی های انتظامی به ویژه در بحث منازل سازمانی حل شده تا دغدغه ای از نیروهای پلیس کاسته شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز