خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان‌ها:

حاکمیت برای ایجاد مدیریت واحد شهری اشتیاق دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۵۱۲

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به ایجاد مطالبه در شکل‌گیری مدیریت واحد شهری گفت: با توجه به شرایط کنونی برآورد می‌شود که نخستین اقدامات اجرایی در ایجاد مدیریت واحد شهری در سال جاری عملیاتی شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، پرویز سروری، رئیس شورای عالی استان‌ها و نایب‌رئیس شورای شهر تهران در جلسه شورای مدیران منطقه 10 شهر تهران از اجرایی شدن مقدمات مدیریت واحد شهری در سال 1402 خبر داد و گفت: هم‌اکنون دولت و مجلس با اشتیاق در حال پیگیری اجرایی شدن مدیریت واحد شهری در کشور هستند.

وی اظهار داشت: بخش‌های مختلف موضوع مدیریت واحد شهری در مجلس شورای اسلامی طرح و اصلاح شده است و در نشست اخیری که با رئیس‌جمهور داشتیم به معاون اول و وزیر کشور ماموریت داده شد تا با جدیت موضوع اجرایی شدن مدیریت واحد شهری در کشور را دنبال کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها از پیگیری موضوع مدیریت واحد شهری تا حصول نتیجه در دولت و مجلس خبر داد و اظهار داشت: برآورد این است که در سال جاری نخستین اقدامات اجرایی این موضوع عملیاتی شود. با توجه به اهمیت این اقدام در اجرای آزمایشی نقاط ضعف و قوت به دست آید.

سروری تصریح کرد: هر اداره و دستگاهی به صورت جداگانه وظایف و توانمندی‌هایی دارد که می‌بایست بر اساس آنها پاسخگوی به شهروندان باشد و این در حالی است که برخی اوقات حل مشکلات و یا اجرای بهتر وظایف نیاز به همراهی بین ادارات و دستگاه‌ها را ضروری می کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس مدیریت شهری کنونی در نخستین اقدام خود با شناسایی موضوعات مختلف اقدام به تشکیل قرارگاه‌هایی با حضور ادارات و دستگاه‌های مختلف کرد تا بتواند با تمرکز بر مسئله، هم‌افزایی بین بخشی را اثر بخش کند و امروز شاهد نتایج خوبی از عملکرد این قرارگاه‌ها هستیم که فارغ از عنوان شدن اسم نهاد و یا سازمانی در حال فعالیت هستند.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران همچنین به موضوع آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری رسیدگی به موضوع آسیب‌های اجتماعی بود که با شکل‌گیری قرارگاه مربوطه و همراهی تمامی دستگاه‌های مرتبط، امروز شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان در این خصوص هستیم.

سروری به موضوع برگزاری جشن عید غدیر نیز اشاره کرد و گفت: نمونه دیگر این هم‌افزایی برگزاری جشنی با شکوه در روز غدیر بود، که در تمامی دنیا دیده شد، این درحالی است که در گذشته اقداماتی کوچک و پراکنده در نقاط مختلف شهر برگزار می‌شد.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در شهرها وجود دارد، وجود املاکی است که عبور و مرور شهروندان را مختل می‌کند، حل این مشکل بدون حضور دادستانی امکان‌پذیر نیست و امروز شاهدیم که با این همراهی بین بخشی این مشکل در حال برطرف شدن است.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: همراهی و هم‌افزایی بین بخشی می‌تواند خدمت‌رسانی به شهروندان را روان‌تر و ارزان‌تر کرده و رضایتمندی را افزایش دهد که از جمله مزایای ایجاد مدیریت واحد بر شهر است و در حال حاضر که هنوز این اقدام شکل نگرفته است، نیازمند ساختار توافقی موقتی همچون شوراهای اداری هستیم که به عنوان راهکاری میان‌مدت، اثرگذاری خوبی را برای خدمت‌رسانی بهتر تمامی دستگاه‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز