خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان اعلام کرد:

هدف‌گذاری کاشت ۸ میلیون اصله نهال در استان تهران در ۴ سال

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۳۱۰

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران گفت: کاشت ۸ میلیون اصله نهال در سطح ۶ هزار هکتار ظرف چهار سال در راستای ترسیب کربن و احیا و توسعه جنگل‌ها و رویشگاه‌های استان تهران هدف‌گذاری شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، رضا بیانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سهم استان تهران سالانه کاشت دو میلیون اصله نهال در سطح حدود ۱۵۰۰ هکتار می‌باشد.

وی افزود: نهال‌های مورد نیاز برای کاشت در این استان از نهالستان‌های دماوند و ملارد تامین می‌شود. کاشت این نهال‌ها با اولویت احیا و غنی‌سازی و همچنین توسعه جنگل‌ها صورت می‌گیرد. همچنین برای کاشت نهال از گونه‌های بومی استان تهران مانند اُرس، داغداغان، سنجد و بنه استفاده می‌شود.

بیانی سطح جنگل‌های طبیعی استان تهران را نزدیک به ۲۵ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: بیشتر جنگل‌های f۵ با تاج پوشش ۵ تا ۱۰ درصد و همچنین یک تا ۵ درصد هستند که شامل جنگل اّرس می‌شود و احیا و غنی‌سازی را در همین محدوده‌ها انجام می‌دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران اضافه کرد: محدوده‌ها برای توسعه جنگل در استان تهران را شناسایی و انتخاب کرده‌ایم و نهال‌ها در مناطقی که بیش از ۳۰۰ میلی متر بارندگی داشته باشند کاشته خواهند شد. البته علاوه بر این مناطق، جنگل‌کاری در مناطق بیابانی استان تهران را هم داریم که جزو وظایف ذاتی ما است.

بیانی درباره مراقبت و نگهداری از نهال‌هایی که در قالب طرح مردمی یک میلیارد درخت در استان تهران کشت خواهد شد، اذعان داشت: مراقبت و نگهداری از نهال‌های کاشته شده توسط شرکت‌ها و پیمانکارانی که با آنان عقد قرارداد خواهیم داشت برای چهار سال انجام می‌شود تا نهال‌ها مستقر شوند.

وی در مورد همکاری سایر نهادها و ارگان‌ها با این طرح تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌هایی را با وزارت دفاع، شهرک‌های صنعتی، آموزش و پرورش و شهرداری‌ها داریم و امسال هم شهرداری تهران برنامه کاشت ۱۵۰۰ هکتار نهال را برنامه‌ریزی کرده است و شهرک‌های صنعتی نیز ۲۵ درصد عرصه‌هایشان را نهالکاری خواهند کرد.

بیانی در پایان گفت: هلال احمر کمک کننده در بحث نهال‌کاری است و وزارت دفاع نیز هم عرصه و فضاهای باز دارند که می‌توانند در این عرصه‌ها نهال‌کاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز