خبرگزاری کار ایران

تشریح آخرین اقدامات ستاد مرکزی اربعین

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۲۸۹

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور درباره آخرین اقدامات ستاد مرکزی اربعین توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمجید میراحمدی صبح امروز (دوشنبه) در یکصد و نهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین که با حضور اعضاء این ستاد و استانداران و مسئولین دخیل در مراسم اربعین حسینی در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، گفت: امروز جلسه ستاد مرکزی اربعین با حضور استانداران ایلام، کرمانشاه، خوزستان، کردستان و آذربایجان غربی برگزار شد و یک بار دیگر مسائل اساسی و اولویت دار مراسم اربعین سال ۱۴۰۲ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: اشکالات و نواقصی که در اربعین سال گذشته با آن مواجه بودیم از جمله مساله ازدحام جمعیت در پایانه های مرزی، مشکل حمل و نقل، آبرسانی، مساله زائرین پاکستانی و اتباع خارجی، مشکل صدور گذرنامه ها و طولانی شدن زمان درخواست و صدور آن  که این مسائل و مسائلی که باید در اربعین ۱۴۰۲ با تلاش تمامی مدیران و دست اندرکاران مختلف اربعین و کمیته ها برطرف شود مورد بررسی قرار گرفت و زمان بندی برای آن مشخص شد.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: در جلسه امروز ستاد گزارشی از توافقات خوبی که با وزارت کشور عراق برای تسهیل امور اربعین در سال جدید انجام شده، ارایه شد از جمله پذیرش برای ارائه گذرنامه های ویژه به زائرین ایرانی که هم هزینه آن برای زائرین کمتر خواهد بود و هم اینکه به سرعت می‌توان این گذرنامه ها را تهیه کرد که دیگر آن ازدحام و معطلی سال گذشته را نخواهیم داشت.

میراحمدی گفت: به دنبال این هستیم که تاریخ رفت و برگشت سفر هر زائر وهمچنین مرزی که قصد عبور از آن را دارد مشخص کنیم تا هم زائر با مشکل مواجه نشود و هم دولت عراق خواستار این است که میزان ورود زایر به کشور عراق مشخص باشد تا بتواند برنامه‌ریزی مشخصی در این خصوص داشته باشد. و در هنگام عبور از مرز نظام بهتری پیدا کند چراکه ما به دنبال این هستیم که در فصل گرما حداقل توقف را در مرزها داشته باشیم و لازمه این امر برنامه‌ریزی دقیق و همکاری زائران عزیز است.

وی ادامه داد: از نظر ما عملیات اجرایی زیارت اربعین از ابتدای امسال آغاز شده و همه استانداران مدیران و دست اندرکاران اقدامات عملیاتی خود را آغاز کرده و در تلاش هستند تا اربعین باشکوه تر منظم تر و سهل تری داشته باشیم.

وی درباره سامانه منتاک گفت: ما برای اینکه بتوانیم عملیات عظیم اربعین را به خوبی مدیریت کنیم سامانه ای طراحی کرده ایم که در این سامانه کلیه برنامه های اساسی و پروژه‌های زیربنایی و اولویت‌دار را در این سامانه ثبت کرده و به طور روزانه توسط وزیر کشور و کمیته ها با استانداران نحوه پیشرفت و تامین منابع را کنترل می شود تا از هیچ برنامه اساسی غفلت نکرده و بر روی این برنامه ها تمرکز کنیم. تحقق این برنامه ها باعث راحتی زائران خواهد شد.

میراحمدی تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که در حال بررسی آن هستیم این است زائر مشخص می کند که چه تاریخی و از چه مرزی قصد ورود و خروج به عراق دارد. ظرفیت های مرزها مشخص است و چنانچه با مشکل مواجه شویم از این طریق می توانیم به زائران اطلاع رسانی کنیم همه این مسائل برای سهولت رفت و آمد زائران است.

میراحمدی در پاسخ به سوالی در خصوص خروج ستاد اربعین از زیرمجموعه وزارت کشور گفت: پیشنهادی در شورای عالی حج با حضور رئیس جمهور مطرح شد که رئیس جمهور بر حضور ستاد مرکزی اربعین تاکید کردند و تغییری ایجاد نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز