خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

آغاز ثبت‌نام شرکت در آزمون ترمیم نمره و سابقه تحصیلی از امروز/ داوطلبان سابقه‌سازی را به آزمون شهریور ماه موکول نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۷۴۳

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: کسانی که از دو بازه زمانی دی و خرداد برای ایجاد سابقه تحصیلی استفاده نکنند و ایجاد سابقه تحصیلی را به نوبت‌های بعدی آزمون مانند شهریور ماه موکول کنند، به مشکل برمی‌خورند، چراکه باید تا پایان خرداد ماه سوابق را جمع آوری و سازماندهی کنیم که این کار تا نیمه تیرماه طول می‌کشد و پس از آن به سازمان سنجش ارسال خواهیم کرد.

«محسن زارعی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد آخرین اخبار از ایجاد سوابق تحصیلی برای شرکت کنندگان در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ توضیح داد: همانطور که وقتی فرد داوطلب در آزمون سراسری شرکت نکند طبیعتا از آن آزمون محروم می‌شود، در ایجاد سابقه تحصیلی نیز وقتی سازمان سنجش گفته است که نمره داوطلبی که سابقه تحصیلی نداشته باشد، صفر رد می‌شود، معنایش این است که اگر فرد در آزمونی که خردادماه برگزار می‌شود به عنوان فرصت ایجاد سابقه شرکت نکند، سهم سابقه تحصیلی در کنکور را از دست می‌دهد. 

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش تصریح کرد: کسانی که در دی ماه برای ایجاد سابقه اقدام کرده‌اند یا آن‌هایی که خردادماه سال جاری برای ایجاد سابقه و شرکت در امتحانات اقدام می‌کنند، نمره‌شان تعیین می‌شود و برای سازمان سنجش آموزش و کشور ارسال خواهد شد. بنابراین سهم سابقه را در آزمون سراسری دریافت می‌کنند، ولی کسانی که از این دو بازه زمانی استفاده نکنند و ایجاد سابقه تحصیلی را به نوبت‌های بعدی آزمون مانند شهریور ماه موکول کنند، به مشکل برمی‌خورند، چراکه ما باید تا پایان خرداد ماه سوابق را جمع آوری و سازماندهی کنیم که این کار تا نیمه تیرماه طول می‌کشد و پس از آن به سازمان سنجش ارسال خواهیم کرد. این تذکر برای همه داوطلبان آزمون سراسری که می‌خواهند ایجاد سابقه تحصیلی داشته باشند جدی است. 

زارعی در مورد زمان ثبت نام برای شرکت در آزمون مدارس و ایجاد سابقه تحصیلی نیز اظهار کرد: ثبت نام برای شرکت در آزمون خردادماه و ایجاد سابقه تحصیلی، از امروز؛ بیستم فروردین آغاز می‌شود و تا سی‌ام فروردین ماه نیز ادامه خواهد داشت و افراد فارغ التحصیل باید به مدارس بزرگسال مراجعه کنند و دانش آموزانی که در رشته‌های غیرمتناظر در کنکور شرکت کرده‌اند یعنی رشته‌ای به غیر از آنچه تحصیل کرده اند، مانند دانش آموزی که ریاضی فیزیک خوانده و در آزمون سراسری می‌خواهد در رشته علوم تجربی کنکور بدهد، این افراد حتما باید تصمیم خود را به مدرسه اطلاع دهند تا نسبت به ایجاد سابقه دروس رشته علوم تجربی اقدام کنند یعنی در خرداد ماه پیش رو باید آزمون دروس تجربی را بدهند تا در آن رشته سابقه برایشان ایجاد شود. 

او در مورد نمره تراز شده دانش آموزان که در آزمون سراسری آن‌ها تاثیر می‌گذارد، عنوان کرد: نمره تراز شده نمره‌ای است که دانش آموزان و متقاضیان ایجاد سابقه وقتی بعد از امتحانات مدرسه نمره‌ای را دریافت می‌کنند، ما این نمره را به صورت تراز شده همانند نمره تراز در آزمون سراسری به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال می‌کنیم. 

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در مورد راه‌های کسب سابقه تحصیلی غیر از شرکت در امتحانات مدارس گفت: ما هیچ راه دیگری برای ایجاد سابقه تحصیلی نداریم و تنها با شرکت کردن در آزمون‌های پایان ترم دی ماه و خرداد ماه می‌توان سابقه تحصیلی درست کرد. ما از دی ماه ۱۴۰۱ کارمان را شروع کرده‌ایم.

زارعی در آخر افزود: در آزمون مدارس در دی ماه سال ۱۴۰۱ تقریبا ۹۰ درصد شرکت کنندگان برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره شرکت کرده بودند یعنی از ۲۳۰ هزار شرکت کننده ۹۰ درصد آن‌ها به دنبال ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم نمره بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز