خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

تشکیل کمیته تخصصی ساماندهی متکدیان در شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۱۳۸

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره ساماندهی متکدیان در سال ۱۴۰۲ توضیحاتی ارائه کرد.

"محمد امین توکلی زاده" معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ساماندهی متکدیان گفت: درخصوص متکدیان مانند سایر بحث‌های آسیب‌های اجتماعی تنها یک دستگاه متولی آن نیست و ساماندهی متکدیان نیاز به یک عزم مشترک و جدی دارد.

وی ادامه داد: ما در شهرداری تهران مانند اقدامات مشترکی که درخصوص معتادان متجاهر انجام دادیم، درخصوص ساماندهی متکدیان نیز در سال ۱۴۰۱ یک کمیته تخصصی مشترک تشکیل دادیم و اعضای آن از دستگاههای مختلف تشکیل شده است و دستگاههای مختلف از جمله سازمان بهزیستی، فراجا، قوه قضاییه و هر دستگاهی که بتواند در این موضوع به ما کمک کند مانند سازمان های مردم نهاد و گروه های جهادی در این کارگروه در کنار هم قرار گرفته اند تا بتوانند این موضوع را ساماندهی کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: بخشی از تکدی‌گری‌ها در سطح شهر ساماندهی و سازماندهی شده است و بخشی از تکدی گری نیز از سر نیاز است که این موضوعات باید تفکیک شده و به اقتضای هر کدام یک برنامه اجرا شود و نمی توان برای همه آنها یک برنامه اجرا کرد.

توکلی‌زاده خاطرنشان کرد: این کمیته در سازمان اجتماعی ما فعال است و اعضای این کمیته در جلسات حضور دارند و از سال گذشته کار خود را اغاز کرده اند. یک پیشگیری و ممانعت‌هایی در توسعه این باندها از سوی فراجا در حال انجام است همچنین بحث های حمایتی ما از خانواده های محروم درحال انجام است تا شاهد این باشیم که کمتر این عارضه ایجاد شود.

وی با اشاره به کمک هایی که شهروندان به متکدیان می‌کنند گفت: البته مشارکت شهروندان در بحث جمع آوری متکدیان بسیار مهم است.هر چقدر ما خیرات و نذروات خودمان را از طریق ان جی اوها، گروه‌های امدادی، شناخت های خانوادگی و شخصی و صندوق های محلی انجام دهیم، به این امر که تکدی گری گسترش پیدا نکند، کمک کرده‌ایم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تأکید کرد: در ذات مردم ایران کمک به همنوع و نوعدوستی است  و این نوع دوستی و ایثارگری مردم نباید مورد سوءاستفاده افرادی که می‌خواهند به صورت باندی تکدی گری کنند، قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز