خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی وزیر کشور:

سهم استان‌ها در ایجاد اشتغال پایدار مناطق مرزی در سال ۱۴۰۲ مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۷۹۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اعلام تحقق ۱۱۱ درصدی تعهد اشتغال سال ۱۴۰۱، گفت: برای سال ۱۴۰۲ نیز پیش بینی ایجاد شغل انجام شده که سهم اشتغال مناطق مرزی ۱۴۵ هزار و ۶۵۲ نفر است.

به گزارش ایلنا، محسن کوشش تبار با اشاره به تاکید دولت سیزدهم بر حمایت همه جانبه از مرزنشینان کشور و کمک به رفع مشکلات معیشتی آنها، افزود: با استفاده از ظرفیت های موجود و الگوهای تسهیل­گر اشتغال همچون توسعه زنجیره های ارزش می ­توان معیشت مرزنشینان را متناسب با ظرفیت محلی و بومی آن منطقه، بهبود بخشید.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دلایل رخداد قاچاق کالا در این مناطق وجود مشکلات معیشتی است که در صورت ایجاد اشتغال پایدار می توان به حل این معضل اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی کمک کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با اشاره به گزارش سامانه رصد اشتغال کشور منتهی به تاریخ ۱۴ فروردین ماه سال جاری، اظهار کرد: در سال گذشته تعداد یک میلیون و ۳۴۲هزار و ۱۹۱ اشتغال در سامانه به ثبت رسیده و به عبارتی، ۱۱۱ درصد تعهد اشتغال در سال ۱۴۰۱ محقق شده است.

 کوشش تبار اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز با هماهنگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری ها هدف گذاری ایجاد اشتغال بر اساس شاخص های کلیدی بازار کار انجام شد.

وی، نرخ بیکاری، نرخ مشارکت اقتصادی و تعداد بیکاران استان با فرض عدم افزایش تعداد آنها و کاهش نرخ بیکاری، پیش بینی میزان عرضه و تقاضای جدید نیروی کار متناسب با ظرفیت ها و توانمندی استان ها در زمینه های کشاورزی، شیلات، صنعت و تعاون، اولویت های توسعه فعالیت های اقتصادی، در نظر گرفتن عملکرد سال های گذشته را از جمله این شاخص‌ها برشمرد.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: متناسب با معیارهای تعیین شده، اشتغال پیش‌بینی شده برای سال ۱۴۰۲ به تفکیک دستگاهی- بخشی در استان ها انجام شد و با هماهنگی وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین استانداری‌های سراسر کشور، با هدف کاهش یک دهم درصدی نرخ بیکاری در پایان سال ۱۴۰۲، تعهد اشتغال برای سال ۱۴۰۲، به تعداد (۱میلیون و ۸۸ هزار و ۷۱۱ نفر) پیش بینی شد.

کوشش تبار یادآور شد: این مساله در ایام پایانی سال ۱۴۰۱ با امضای مشترک وزیر کشور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان ها ابلاغ شد که سهم اشتغال مناطق مرزی، ۱۴۵ هزار و ۶۵۲ نفر است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی ابراز امیدواری کرد با انجام تدابیر مناسب و توسعه زنجیره های ارزش راهبردی استان ها و با استفاده از ظرفیت نهادهای توسعه ای و تسهیلگران حوزه اشتغال بتوان اهداف ابلاغی از جمله ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی را محقق ساخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز