خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور خبر داد:

تشکیل کمیته‌های اقدام مشترک در سطوح استانی و شهرستانی برای نظارت و رصد مستمر بازار

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۱۸۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور از تشکیل کمیته‌های اقدام مشترک در سطوح استانی و شهرستانی برای نظارت و رصد مستمر بازار خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن کوشش تبار در این باره گفت: به منظور مدیریت بهینه بازار و با هدف هم افزایی در انجام وظایف و مسئولیت‌های محوله و تشریک مساعی دستگاههای اجرایی مرتبط و نیز سازماندهی و جلب همکاری نیروهای داوطلب مردمی در زمینه بازرسی و نظارت بر بازار استانها و شهرستانها ، دستور العمل تشکیل کمیته‌های اقدام مشترک در سطوح استانی و شهرستانی تهیه و به استانداران سراسر کشور ابلاغ  شده است .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور افزود: این کمیته‌ها ذیل کارگروه تنظیم بازار استانی فعالیت کرده و بر تشکیل و نظارت مستقیم استانداران و فرمانداران بر تصمیمات متخذه و پیگیری مصوبات آن تأکید شده است. کمیته‌های استانی به ریاست استانداران تشکیل می‌گردد و در غیاب استاندار، معاونین هماهنگی امور اقتصادی استاندار ریاست جلسه را بر عهده خواهد داشت. دبیرخانه کمیته در اداره کل تعزیرات حکومتی استان مستقر بوده و مدیر کل تعزیرات حکومتی استان نیز دبیری جلسات را بر عهده خواهد داشت . همچنین روسای سازمانهای جهاد کشاورزی وصنعت ؛ معدن وتجارت و نیز روسای بسیج اصناف و اتاق اصناف استان نیز به عنوان اعضاء کمیته تعیین گردیده‌اند. همچنین کمیته‌های متناظر شهرستانی با ریاست فرمانداران محترم در شهرستانها تشکیل می‌شود.

کوشش تبار اضافه کرد: با توجه به تاکیدات در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنی برضرورت به اوج رسانیدن مشارکت مرمی و مسابقه  خدمت رسانی ، استانداران و فرمانداران می باید برنامه ریزی برای استفاده حداکثری از نیروهای بسیج برای نظارت بر بازار را انجام دهند و از ظرفیتهای مردمی برای تنظیم بازار استان بهره جویند.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی در پایان گفت: از مسئولین عالیه در همه سطوح اعم از استانی و شهرستانی انتظار می رود اهتمام ویژه برای تدوین برنامه‌های عملیاتی برای نظارت بر وضعیت بازار منطقه عملیاتی تحت پوشش خود داشته و ضمن احصاء راهکارهای لازم برای بهبود نحوه ارتباط دستگاههای متولی تنظیم بازار، بر اجرای برنامه‌ها و تصمیمات ملی در این خصوص نیز نظارت ویژه نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز