خبرگزاری کار ایران

آغاز ثبت‌نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲/ ارائه کد سابقه تحصیلی جدید الزامی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۲۵۳

ثبت نام برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از امروز آغاز شد.

به گزارش ایلنا، ثبت‌نام و شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از امروز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه سال جاری منحصرا از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود. 

فرصت ثبت نام برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ تا روز دوشنبه مورخ ۲۱ فروردین ماه خواهد بود و تأثیر قطعی سابقه تحصیلی در این آزمون ۴۰ درصد است که بر اساس نمرات پایه دوازدهم محاسبه می‌شود. آزمون سراسری از میان دروس تخصصی رشته‌های تحصیلی در سه سال آخر دوره دوم متوسطه در هر یک از گروه‌های آزمایشی برگزار می‌شود که دروس و ضرایب آن در دفترچه راهنمای آزمون اعلام شده است.

داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ملزم به ارائه کد سابقه تحصیلی جدید در هنگام ثبت نام در آزمون هستند و تا پایان مهلت ثبت نام آزمون، می‌توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my. medu. ir نسبت به مشاهده، تأیید هویت و دریافت کد ۱۹ رقمی از سامانه اقدام کنند. 

مطابق ضوابط آزمون هر داوطلب می‌تواند در یکی از گروه‌های پنج‌گانه آزمایشی شامل گروه آزمایشی ۱ (علوم ریاضی و فنی)، گروه آزمایشی ۲ (علوم تجربی)، گروه آزمایشی ۳ (علوم انسانی)، گروه آزمایشی ۴ (هنر) و گروه آزمایشی ۵ (زبان‌های خارجی) شرکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز