خبرگزاری کار ایران

حضور آموزش و پرورش در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۷۸۸

معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به نمایندگی از این وزارتخانه در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شرکت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، از اهداف برگزاری غرفه آموزش و پرورش، ارائه فعالیت‌ها و دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش در حوزه فعالیت‌های قرآنی و کشف استعدادهای قرآنی شرکت‌کنندگان در نمایشگاه و ارائه مشاوره‌های تخصصی است.

غرفه آموزش و پرورش در فضایی به مساحت ۳۰۰ متر مربع است که در این غرفه مدرسه‌ای که نمای ظاهری این مدرسه با امکانات مدرسه واقعی در حوزه پرورشی و فوق برنامه طراحی شده است و بسترها و ظرفیت‌های پرورشی در مدرسه با اولویت فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین دارالقرآنی در غرفه طراحی شده است تا دانش‌آموزان با مراجعه به غرفه آموزش و پرورش، استعدادیابی و به کلاس‌های دارالقرآن سراسر کشور هدایت شوند و مجموعه فعالیت‌های مدرسه مانند جشن تکلیف هرشب در این غرفه برگزار می شود. 

در این غرفه و مدرسه نمادین جایگاهی به نام سکوی مدرسه وجود دارد و فعالیت‌ها در حیاط مدرسه و سکوی مدرسه انجام می شود. همچنین فعالیت‌های تربیتی، قرآنی، گفتمان دینی، مشاوره‌های قرآنی، اجرای برنامه‌های حفظ‌محور، مصاحبه با افراد موفق و ارائه برنامه‌های دارالقرآن‌های کشور در این مدرسه انجام خواهد شد.

در راستای مدیریت بهتر غرفه قرآنی، فراخوانی به معاونت‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش داده شده است تا برنامه‌های خود را در این غرفه و مدرسه طراحی شده، ارائه کنند. در این مدرسه بستر و فرصت‌های تربیتی مختلفی مانند اتاق مشاوره راه‌اندازی خواهد شد تا خانواده‌ها و دانش‌آموزان از حضور مشاوران استفاده کنند.

از دیگر برنامه‌های این غرفه، فعالیت نمازخانه و کتابخانه مدرسه‌ای، فعال نمودن سامانه نورینو جهت مطلع بودن معلمان از موقعیت مدرسه خود در رتبه‌بندی کشوری و پرونده تربیتی دانش‌آموزان، پخش زنده فعالیت نمایشگاه از «شبکه شاد» است.

شایان ذکر است، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلی امام خمینی (ره) تهران از ۱۲ تا ۲۶ فروردین برپا خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز