خبرگزاری کار ایران

جانشین رئیس پلیس راه کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

دو سوم مسافران مازندران و گیلان به مبدأ خود بازنگشته‌اند/ بازگشت از سفر را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۰۵۱

جانشین رئیس پلیس راه کشور گفت: به عموم هموطنانی که برای سفرهای نوروزی بخصوص به استان‌های شمالی کشور رفته‌اند، توصیه می‌کنیم که بازگشت خودشان را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند، زیرا دو سوم عزیزانی که در روزهای گذشته به استان‌های مازندران و گیلان سفر کرده‌اند، هنوز به مبدأ خود بازنگشته‌اند.

«سرهنگ سیاوش محبی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور تا امروز چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ توضیح داد: امروز نسبت به روزهای گذشته تعطیلات نوروز، حجم ترافیک در جاده‌های کشور کاهش یافته است و تا این ساعت شاهد ترافیک روانی در محورهای مواصلاتی سراسر کشور هستیم. 

وی افزود: به عموم هموطنانی که برای سفرهای نوروزی به استان‌های زیارتی و سیاحتی بخصوص استان‌های شمالی کشور رفته‌اند، توصیه می‌کنیم که بازگشت خودشان را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند.

جانشین رئیس پلیس راه راهور فراجا ادامه داد: دو سوم عزیزانی که در روزهای گذشته به استان‌های مازندران و گیلان سفر کرده‌اند، هنوز به مبدأ خود بازنگشته‌اند و از این افراد درخواست می‌کنیم در آینده نزدیک به مبدأ خود بازگردند و بازگشت خود را تا روزهای پایانی که ترافیک به اوج خواهد رسید، به عقب نیندازند. 

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر لزوم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توسط عموم رانندگان در جاده‌های کشور اظهار داشت: بستن کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان خودرو الزامی است و از هموطنان عزیز می‌خواهیم با آرامش و حوصله رانندگی کنند و برای رسیدن به مقصد عجله نداشته باشند. 

دوربین‌های پلیس سرعت غیرمجاز و سرعت متوسط وسایل نقلیه را ثبت می‌کند 

محبی با بیان این که پلیس با تخلف سرعت غیرمجاز با شدت برخورد می‌کند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این که همکاران پلیس راه با دوربین‌های دستی لیزری سرعت وسایل نقلیه را در جاده‌های کشور پایش می‌کنند، حدود ۲ هزار دوربین ثبت تخلفات نیز به صورت لحظه‌ای رفتار رانندگان را رصد می‌کنند و سرعت غیرمجاز تمام دستگاه‌های نقلیه توسط این دوربین‌ها ثبت می‌شود. 

جانشین رئیس پلیس راه کشور در ادامه گفت: رانندگان عزیز توجه داشته باشند که دوربین‌های پلیس در جاده‌ها حتی سرعت متوسط وسایل نقلیه را نیز ثبت می‌کنند، یعنی با توجه به این که برخی رانندگان متاسفانه صرفا زمانی که به دوربین‌های سرعت‌سنج می‌رسند، از سرعت خود می‌کاهند، از سال گذشته قابلیت جدیدی به دوربین‌های پلیس اضافه شده است که می‌توانند سرعت متوسط یا همان زمان طی‌شده بین مبدأ و مقصد را برای تمام وسایل نقلیه ثبت کنند و در صورت ارتکاب به تخلف سرعت غیرمجاز در طول مسیر، تخلف وسیله نقلیه مربوطه را ثبت کنند. 

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: با توجه به این مساله از رانندگان عزیز می‌خواهیم حتما از مبدأ تا مقصد سرعت مجاز را براساس آنچه در تابلوهای کنار جاده‌ها اعلام شده است، رعایت کنند و از ارتکاب به تخلف سرعت غیرمجاز اجتناب ورزند. 

وی در پایان تصریح کرد: زمانی که هرگونه تخلف از جمله سرعت غیرمجاز توسط رانندگان در محورهای مواصلاتی سراسر کشور ثبت می‌شود، پیامک مربوطه بلافاصله برای راننده متخلف ارسال می‌شود تا در ادامه مسیر حواس خود را نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی جلب کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز