خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

توضیح چمران درباره افزایش نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی تهران در سال ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۰۴۳

رئیس شورای اسلامی شهر تهران توضیحاتی را درباره نحوه افزایش کرایه مترو، اتوبوس، تاکسی و سایر ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت در سال ۱۴۰۲ ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در حاشیه یکصد و سی و چهارمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت در سال ۱۴۰۲ گفت: مصوبه نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی تا پایان سال هنوز آماده نشده است، اما به‌زودی ارائه خواهد شد.

وی افزود: مشخص نیست میزان افزایش نرخ کرایه در سال آینده چقدر باشد، اما باید توجه داشت شرکت اتوبوسرانی تحت تاثیر شرایط اقتصادی امروز است و با توجه به این که حقوق کارکنان اتوبوسرانی نیز ۵۷ درصد افزایش پیدا می‌کند، باید کرایه‌ها طوری افزایش پیدا کند که بخشی از هزینه‌ها جبران شود.

رئیس شورای اسلامی پایتخت درباره نظر فرمانداری تهران درباره افزایش نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی توضیح داد: فرمانداری افزایش نرخ بهای خدمات ناوگان را تا نرخ تورم مجاز اعلام کرده است و نرخ تورم نیز اکنون ۴۷ درصد است. سال آینده شهر گران‌تر می‌شود و اگر میزان افزایش بهای خدمات کم باشد، مشکل‌ساز خواهد بود.

وی همچنین به وضعیت بزرگراه یادگار امام اشاره کرد و اظهار داشت: بزرگراه یادگار امام سه معارض وزارت دفاع، ارتش و وزارت آموزش و پرورش را دارد و ما کمک می‌کنیم که مشکل با ارتش و وزارت دفاع برطرف شود و در این صورت شهرداری آمادگی و توان اجرای طرح را دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره موضوع جمع‌آوری پل حافظ در ایام نوروز نیز گفت: در ابتدا باید زیرگذر اجرایی شود تا بتوان پل حافظ را جمع‌آوری کرد، من فکر نمی‌کنم بتوان در ایام عید این جمع آوری را انجام داد، البته از برنامه شهرداری اطلاعی ندارم.

وی در واکنش به صحبت‌های مطرح‌شده درباره اجرای تراموا در تهران نیز گفت: این موضوع باید مطالعه شود، وقتی منطقه‌ای مترو دارد، نیازی به تراموا ندارد و اگر واگن مترو اضافه کنیم، نیازی به اجرای تراموا نیست. چنین پیشنهادهایی زیاد مطرح شده است و باید بررسی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز