خبرگزاری کار ایران

احمدی صدر خبر داد:

پویش نذریاری برای آزادی زنان زندانی غیرعمد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۳۱۳

مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از پویش نذریاری برای آزادی زنان زندانی غیر عمد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد احمدی صدر در تشریح برنامه های پایانی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در ایام پایانی سال در مجموع در معاونت‌های سازمان اجتماعی شهرداری تهران ۴۱ پروژه دنبال می شود که این پروژه ها در معاون حمایت‌ها و مشارکت‌های و کارآفرینی پیگیری می شود.مجموع این فعالیت‌ها استفاده حداکثری شهروندان تهرانی از موضوعات اجتماعی است.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های این ایام گفت: از جمله این ویژه برنامه ها پویش نذریاری است که از ابتدای سال در حوزه های مختلف شروع شده اما این بار با این نیت اجرا می شود که زن زندانی جرایم غیر عمد در تهران نداشته باشیم یعنی با آغاز این پویش مجموع مردم کمک کنند تا زن زندانی غیرعمد در تهران نداشته باشیم این پویش تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی ادامه داد: پویش دوم نذریاری برای کودکان کم برخوردار و کوکان کار است پویش اسباب بازی در دل این پویش نیز راه اندازی شده است. فکر می کنم به اندازه کل قشر نیازمند کشور بتوانیم از طریق این پویش نذر اسباب بازی از خانه ها اسباب بازی جمع کنیم و از این طریق حال کودکان کم برخوردار را خوب کنیم این اسباب بازی ها شسته و تمیز و ضد عفونی می شود و در بسته بندی به کودکان داده می شود. این پویش هم تا پایان ماه رمضان ادامه دارد همچنین چندین گلریزان برای آزادی زنان زندانی جدایم غیرعمد و همچنین جمع آوری اسباب بازی در نیمه ماه رمضان برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: جشن بهار ایران در دو قسمت برگزار می شود. قسمت اول این ویژه برنامه با عنوان جشن ایران با فرزندان ایران، ویژه برای کودکان کار و خانواده های کم برخوردار انجام می شود. چند انیمیشن جذاب که در سینما اکران شده است انتخاب کردیم و در چند سالن سینما حدود ۵ هزار کودک در این سالن‌های سینما از نیمه شعبان به مدت ۵ شب این انیمیشن ها را تماشا خواهند کرد. همچنین استفاده از شهربازی ها برای این کودکان تدارک دیده شده است.کودکان باید به عنوان ظرفیت‌های عظیم آینده کشور توجه ویژه شود.

احمدی‌صدر تصریح کرد: چون لحظه سال تحویل سال ۱۴۰۲ نیمه شب است و نمی توان کودکان را در آن ساعت در کنار هم جمع کرد در ۲۷ اسفند یک برنامه ویژه برای کودکان در نظر گرفته ایم تا کودکان کار از این فرصت برای بازی استفاده کنند.

وی ادامه داد: پویش نذریاری در بهار ایران که مختص برپایی سفره های افطاری ساده است برگزار خواهد شد این پویش در محلات و محوریت مساجد انجام خواهد شد و تلاش می کنیم در طول ماه مبارک رمضان سه میلیون افطاری ساده با اولویت محلات کم برخوردار برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: این برنامه با مشارکت مردم و حمایت شهرداری مناطق انجام خواهد شد.

احمدی صدر گفت: در ۷ بوستان بزرگ تهران برنامه هایی تدارک دیده شده است و برنامه هایی از افطار تا سحر در این بوستان‌ها برگزار می شود از زنان سرپرست خانوار دعوت شده تا در این بوستان‌ها در این ایام محصولات خود را ارائه دهند. ون کافه ها نیز قرار است در این بوستان‌ها مستقر شوند.

وی خاطرنشان کرد: بسته های معیشت از نیمه شعبان به خانواده های کم برخوردار که در سامانه سمات مشخص هستند ارائه می شود‌ این کار با ۱۵ هزار بسته آغاز می شود و اگر اعتبار لازم برسد تا ۳۰ هزار بسته هم خواهد رسید البته ممکن است یا به صورت بسته های موادغذایی و یا به صورت بن کارت ارائه شود.

او ادامه داد: تا پایان سال ۲۰ مرکز وسعت کسب و کار راه اندازی می شود که البته تاکنون ۱۶ مرکز راه‌اندازی شده و ۴ مرکز تا پایان سال راه اندازی خواهد شد.

حمدی‌صدر تصریح کرد: ما یک کودک کار داریم و یک کودک خیابان. کودک خیابان در خیابان گدایی و دستفروشی می کنند اما کودک کار به دلیل فقر مالی در کارگاه کار می کند.

وی ادامه داد: کودکی که در سر چهارراه استثمار می شود باید از کودکی که برای امرار معاش خانواده در کارگاه کار می کنند جدا شود. ما هیچ وظیفه ای در خصوص جمع آوری کودکان نداریم اما این کودکان هم شهروندان تهرانی هستند و این‌ خدمات به این کودکان ارائه می‌شود.

وی درباره غربالگری معتادان متجاهر گفت: ما در این زمینه مشکل داریم. ما از دست اندرکاران جمع آوری معتادان متجاهر سوال کردیم مشکل تهران برای عدم جمع آوری معتادان متجاهر چیست اعلام کردند کمبود ظرفیت دارند و ما ۵ هزار ظرفیت ایجاد کردیم اما باز هم معتادان کف خیابان بودند و دوباره سوال کردیم که چرا هنوز جمع آوری صورت نگرفته گفتند، اینها معتادان منع پذیرش هستند. هزینه نگهداری و مرگ و میر این افراد بالاست و از همین رو پذیرش نمی شوند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در یک اقدام انقلابی و بی سابقه تمام افراد منع پذیرش را در تهران پذیرفت. اگرچه هزینه هایشان بسیار بالاست اما باز هم این افراد را پذیرفتیم.

او افزود: افرادی که دستگیر می شوند یا معتاد متجاهر هستند و به مرکز ماده ۱۶ می روند یا زنان و افراد دارای زخم‌باز و یا کودک هستند که ما آنها را پذیرش می کنیم عده ای هم بی خانمان هستند و ما گفتیم این افراد را به ما معرفی کنید تا در مراکز شهرداری پذیرایی شوند.

وی ادامه داد: یکسال است که ما معتادان متجاهر و زخم باز را نگهداری می کنیم اما یک ریال از ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاههای مربوطه دریافت نکرده ایم. هزینه نگهداری هر فرد در مراکز ماده ۱۶ بین تا ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزار تومان است و هزینه متوسط منع پذیرش ها در ماه حدود ۳۰ میلیون تومان است.

احمدی صدر گفت: با پذیرش این افراد یک نفر فوتی هم در سال گذشته نداشتیم. برای جمع آوری اتوبوس دادیم و برای غربالگری ۵ مرکز را در اختیار بهزیستی قرار دادیم اما هنوز در غربالگری مشکل داریم.  ۹ مرکز یاورشهر ایجاد شده و ۵ هزار نفر در این مراکز نگهداری می شوند.

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان مکانی مانند پارک ارم را دارد. این پارک باید برای مستضعفان به صورت رایگان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز