خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

دانشگاه‌های تربیت معلم باید مورد توجه باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۶۴۸

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر بخواهیم حکمرانی خوب محقق شود، چاره ای جز این نداریم که معلم را دریابیم. لذا توجه به معلمین و دانشگاه های تربیت معلم باید مورد توجه باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "یوسف نوری" وزیر آموزش و پرورش در ابتدای همایش تربیت و معلمان آینده و تحلیل از دانشجومعلمان برتر و سرآمد دانشگاه فرهنگیان گفت: بستر حکمرانی خوب و ظرف آن تعلیم و تربیت است. اگرچه تربیت تکلیف خانواده است، اما خانواده‌ها به دلیل قرارگیری در زیست بوم کنونی نه فرصت و نه تخصص تربیت فرزندانشان را دارند.

او تصریح کرد: در اسلام یکی از واجبات نظام ایجاد بستر تربیت در قالب سازمان‌هایی است که امروز آموزش و پرورش عمومی نام دارد.

وزیر افزود: وقتی این بستر و ظرف را نگاه می کنیم کلیدی ترین عنصر بلامنازع آن معلم است. اگر بخواهیم حکمرانی خوب محقق شود، چاره ای جز این نداریم که معلم را دریابیم. لذا توجه به معلمین و دانشگاه های تربیت معلم باید مورد توجه باشد و حساسیت و سختی هم دارد و از سوی دیگر مایه تربیت است.

نوری ادامه داد: در دوره جدید دانشگاه فرهنگیان از دانشگاهی که صرفا نیروی انسانی تربیت می‌کرد به دانشگاهی برای تربیت معلم چرخش پیدا کرد. با حمایت مقام معظم رهبری و رئیس جمهور که برای اولین بار در هیات امنا حضور یافتند و با حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی ارتباط با دانشگاه های برتر، دانشگاه فرهنگیان وارد مرحله ای می شود که مورد انتظار است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ما مطمئنیم دانشجو معلمان از موفق ترین افراد خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز