خبرگزاری کار ایران

دبیرکل جمعیت هلال احمر:

اگر یک چهارم بار مالی خسارت تصادفات به پیشگیری معطوف شود، فوتی‌ها ۷۰ درصد کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۱۸۰

دبیرکل جمعیت هلال احمر با تاکید بر این که کاهش تصادفات جاده‌ای مستلزم هم‌افزایی و مشارکت تنگاتنگ دستگاه‌های مسئول است، گفت: اگر یک چهارم بار مالی ناشی از خسارت تصادفات جاده‌ای را به پیشگیری معطوف کنیم، حوادث ترافیکی بیش از ۵۰ درصد کاهش می‌یابد و تعداد فوتی‌ها ۷۰ درصد کمتر می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، یعقوب سلیمانی گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش سفرهای نوروزی در فروردین ۱۴۰۲ جمعیت هلال احمر آمادگی خود را برای اجرای طرح نوروزی افزایش داده است و در کنار دیگر دستگاه‌های مسئول آماده است تا در دو بخش پیشگیری از حادثه و امدادرسانی به حادثه دیدگان از تمام توان نیروهای متخصص خود و ناوگان امدادی زمینی و هوایی استفاده کند.

وی افزود: باید بر ایمن‌سازی جاده‌ها و خودروها بیش از هرچیز دیگری اهتمام ورزیده شود. در همین راستا تدوین راهبرد ملی ایمنی و راه‌های کشور می‌تواند با تقسم‌کار ملی در این زمینه شرایط مطلوبی را برای کاهش حوادث فراهم کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ترافیکی گفت: در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه ۹۰ شمسی اطلاع‌رسانی و اقدامات فرهنگی خوب و قوی توانست آمار تصادفات جاده‌ای را کاهش دهد. آن موفقیت نتیجه هم افزایی ۳۳ دستگاه مسئول در حوادث ترافیکی است که امیدواریم با تشکیل قرارگاه ملی کاهش تلفات حوادث ترافیکی و برگزاری این سمپوزیوم‌ ها، نمودار تصادفات جاده‌ای دوباره به خط نزولی برگردد.

سلیمانی افزود: در ماه‌های اخیر تمرین‌های بازآموزی در رشته‌های تخصصی نجات برای امدادگران برگزار شده است. سامانه‌های متکی به فناوری به روزرسانی شده و هلال احمر ایران آماده آغاز طرح نوروزی و حضور پررنگ و منسجم در محورهای مواصلاتی کشور و ورودی شهرها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز