خبرگزاری کار ایران

هفتمین گود زورخانه زندان‌های تهران در ندامتگاه دماوند افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۲۱۲

مدیر کل زندان‌های استان تهران در مراسم افتتاحیه سالن زورخانه پنج‌تن‌آل‌عبای ندامتگاه دماوند گفت: بر اساس برنامه‌های تربیتی سازمان زندان‌ها توسعه ورزش، روحیه جوانمردی و پهلوانی بین مددجویان از اولویت بالایی برخوردار است، زیرا شرکت در فعالیت‌های ورزشی فرصت‌های بسیاری را برای الگوپذیری از ورزشکاران با اخلاق و بازگشت سالم و به جامعه فراهم می‌آورد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، سید حشمت اله حیات الغیب در مراسم افتتاحیه گود زورخانه پنج تن آل عباء در ندامتگاه دماوند، با اشاره به ضرورت توسعه امر آموزش زندانیان اظهار داشت: ورزش پهلوانی، زورخانه‌ای و ترویج هر چه بیشتر این ورزش در بین مددجویان می‌تواند در زمینه‌های فرهنگی اخلاقی و تربیتی، فضای ورزشی را در زندان‌های استان دگرگون کند.

مدیر کل زندانهای استان تهران تصریح کرد: بر اساس برنامه‌های تربیتی سازمان زندان‌ها توسعه ورزش و روحیه جوانمردی و پهلوانی بین مددجویان از اولویت بالایی برخوردار است، زیرا شرکت در فعالیت‌های ورزشی به طور کلی یک فرآیند آموزشی در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی برای فرد ایجاد نموده، راه‌ها و فرصت‌های بسیاری را برای الگوپذیری از ورزشکاران بااخلاق و بازگشت سالم و به جامعه فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: تاکنون شش باب گود زورخانه در بازداشتگاه اوین، ندامتگاه‌های تهران‌بزرگ و قزلحصار تأسیس و به بهره‌برداری رسیده و امروز شاهد افتتاح هفتمین گود ویژه مددجویان زندان‌های استان هستیم که با نام پنج‌تن‌آل‌عباء مزین شده است.

حیات الغیب همچنین گفت: در راستای گسترش ورزش‌های پهلوانی قبل از بعد قهرمانی به بعد تربیتی، توسعه دوستی و تعامل همراه با آموزه‌های دینی توجه شده است، ضمن این که ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای نهادش در فرهنگ و در اخلاق‌مداری است و ترویج آموزه‌های اخلاقی و خصایص جوانمردی و ایثار با توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای متبلور می‌شود.

مقام عالی زندان‌های استان تهران از برنامه‌های آتی این اداره کل در امر توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در زندان‌ها با بهره‌گیری از توان فکری کارشناسان خبر داد و افزود: ایجاد زمینه لازم جهت حضور فعال و اثر بخش پهلوانان در زندان‌ها و بهره مندی زندانیان از تجارب و فضائل اخلاقی آنان مورد تأکید قرار گرفته و آماده حضور ورزشکاران و نیکوکاران در عرصه ورزش زندانیان هستیم.

او خاطرنشان کرد: ورزش زورخانه از رشته‌هایی است که طی یکسال اخیر بیشتر بدان توجه شده، زیرا ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای نهادش در فرهنگ و در اخلاق‌مداری است و ترویج آموزه‌های اخلاقی و خصایص جوانمردی و ایثار با توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای متبلور می‌شود.

حیات الغیب افزود: با توجه به محیط محدود زندان و ضرورت حفظ و ارتقای سلامتی، مددجویان ورزش صبحگاهی نیز جزء برنامه‌های روزانه آنان است که با جدیت دنبال می‌شود، همچنین ۱۸ رشته ورزشی در سالن‌های چندمنظوره ورزشی و استخرهای شنا زمینه‌های توسعه ورزش مددجویان سربازان وظیفه و کارکنان را فراهم آورده است.

وی در پایان گفت: با استفاده از قابلیتهای مددجویان و بهره‌گیری از آموزش‌های همسانان کلاس‌های تربیت مربی ورزش صبحگاهی برگزار و به مددجویان واجد شرایط گواهینامه قبولی اعطاء می‌شود.

این خبر می‌افزاید: در مراسم افتتاحیه گود زورخانه امام جمعه، فرماندار دادستان و رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان و همچنین اسماعیل جمیاری معاون سلامت اصلاح و تربیت، رضا محسنی رئیس اداره ارزشیابی، رسیدگی به شکایات و بازرسی زندان‌های استان تهران و علی مدیر مدیر ندامتگاه دماوند نیز حضور داشتند که ورزشکاران باستانی به اجرای برنامه‌های ورزش پهلوانی در گود زورخانه پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز