خبرگزاری کار ایران

دیدار مردمی مدیر کل زندان‌های استان تهران در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع)

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۶۱۱

مدیر کل زندان‌های استان تهران ضمن حضور در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) با خانواده های زندانیان و مراجعین دیگر گفتگو کرده، به سوالات آنان پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، سید حشمت اله حیات الغیب که در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) با همراهی تولیت و رئیس هیات مدیره این آستان و اسماعیل جمیاری معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان تهران حضور یافته بود، اظهار داشت: زندان بخش ناگزیر از جامعه است و بایستی افرادی که مخل نظم، امنیت و آرامش شهروندان هستند، در آن جا نگهداری شوند ولی هدف عمده حبس، اصلاح و تربیت زندانی است و تلاش می کنیم با ابزارهای مختلف فرهنگی، اخلاقی، آموزشی و تربیتی، با ندامت از رفتار گذشته مسیر صحیح زندگی را با استفاده از آموزه های دینی در پیش گیرند.

مدیر کل زندان های استان تهران با اشاره به لزوم حضور نهادهای مردمی در عرصه های خدمت و رفع گرفتاری از دیگران گفت: با همکاری نیکوکاران و از طریق ستاددیه، انجمن حمایت و مرکز مراقبت بعد از خروج، در سال گذشته تعداد یک هزارو 119 نفر زندانی بدهکار با پرداخت 42 میلیارد تومان آزاد شده، به کانون خانواده هایشان بازگشتند.

وی افزود: کمک به نیازمندان یکی از مهمترین آموزه های دین اسلام است و بسیار مورد تاکید می باشد و چه خوب است که در  شب های ماه پربرکت رمضان به یاری نیازمندان برویم و بهترین زمانی که انسان می تواند انفاق کند در مورد نیازمندانی است که موانعی مانند حبس، مشکلاتی برای خانواده هایشان به وجود  آورده است.برخی از این افراد، خانواده های آبرومندی هستند و به گونه ای زندگی می کنند که به نظر می رسد افراد بی نیازی هستند، در انفاق پنهانی آبروی فرد نیازمند حفظ می شود.

حیات الغیب تاکید کرد: بر همین اساس و بنا بر برنامه کمک های مومنانه که دستور مقام معظم رهبری است، با هماهنگی مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان استان تهران، اکیپ های سه نفره بدون جلب توجه همسایگان، به درب خانه های زندانیانی که امکان حضور در مددکاری زندان را ندارند، مراجعه نموده و کارت های هدیه و بسته های معیشتی به خانواده هایشان اهداء می نمایند.

مقام عالی زندانهای استان تهران همچنین گفت: تاکنون هشتاد هزار بسته معیشتی بین خانواده زندانیان نیازمند توزیع شده، در حال حاضر نیز همزمان با شب های ماه مبارک رمضان این کمک ها بیشتر شده، اما باز پذیرای کمک های مردم نوعدوست هستیم تا خانواده ها در نبود سرپرست آسیب نبینند.

بنا به این خبر، طی دیدار با خانواده های زندانیان و دیگر مراجعین و نمازگزاران که ساعتی قبل از اذان مغرب و افطار برگزار گردید، مدیر کل زندان های استان تهران به سوالات مطرح شده پاسخ داد و در خصوص مشکلات یا درخواست ها دستورات لازم را صادر کرد.

همچنین تولیت آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) در خصوص ایجاد دفتری جهت کمک به آزادی زندانیان نیازمند و حمایت از خانواده های آنان قول مساعدت و همکاری داد که در آینده نزدیک این دفتر افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز