خبرگزاری کار ایران

در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان حج و زیارت مطرح شد:

نواب: باید از آمد و شدها درس بگیریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۱۱۷

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: باید در رئیس جدید سازمان حج و زیارت این اهتمام وجود داشته باشد که حج شایسته برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در آیین تکریم سید صادق حسینی و معارفه سید عباس حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت که صبح امروز برگزار شد، گفت: در این مراسم از آقای صادق حسینی برای آنچه که در برنامه اربعین چه در حج و چه زحماتی که برای برقراری سفرهای سوریه شد و مشکلات سر راه سفر به عتبات را رفع کردند تشکر می کنیم. و به آقای سید عباس حسینی می گویم که مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: باید از این آمد و شدها درس بگیریم ما در هر سمتی باشیم روزی این دفتر را از جلوی ما جمع می کنند و باید قدرشناس این فرصت باشیم و از فرصت ها استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب خطاب به سید عباس حسینی گفت: تمام متدینین محصول عمرشان را جمع می کنند و می‌خواهند یک سفر حج یا عمره بروند و سخت است اگر نتوانیم آن را کامل برای آنها انجام دهیم.

وی تاکید کرد؛ حج امروز با حج گذشته متفاوت است در حج های گذشته ارتباطات ما خوب بود اما در حال حاضر هنوز قیمت هتل ها برای ما مشخص نشده است. ما الان نماینده ای در عربستان نداریم در گذشته وقتی حجت‌الاسلام ری شهری در مدینه دعای کمیل برگزار می کرد در یک طرف سفیر بود و در طرف دیگرش مسئول کنسولگری اما الان هیچ کسی نیست البته ما خدا را داریم.

وی تاکید کرد: باید این اهتمام وجود داشته باشد که حج سال ۱۴۰۲ شایسته برگزار شود و همچنین جلسه شورای عالی با حضور رئیس جمهور سریعتر برگزار شود. ۱۶ سال است این افراد منتظر تشرف به حج هستند و باید تلاش کنیم تا به خوبی این حج برگزار شود.

وی ادامه داد: باید درباره برای ارتقای دانش کارکنان تلاش شود. همچنین باید بسته ای برای بکارگیری کارگزاران افتخاری آماده شود.حجت‌الاسلام نواب گفت:این اولین بار است که مسئولی در حج و زیارت رئیس سازمان می شود که از بدنه سازمان حج و زیارت است. امروز کسی رئیس سازمان می شود که از ابتدا در حج و زیارت مشغول فعالیت بوده است. بنابراین باید همه کارکنان با ایشان همکاری داشته باشند. ۲۵۰ نفر از مدیران، روحانیون، کاروان و خادمان بعثه در این سال‌ها فوت شده اند و از خداوند برای این افراد به ویژه حجت‌الاسلام ری شهری طلب مغفرت می کنیم.

در ابتدای این جلسه نیز اکبر رضایی معاون امور حج سازمان حج و زیارت از خدمات سید صادق حسینی در حج و زیارت تشکر و قدردانی کرد و گفت: تلاش صادقانه و خالصانه شخصیت علمی و معنوی و اقدامات راهبردی هیچ وقت از خاطر کارکنان سازمان نخواهد رفت.

وی درباره سید عباس حسینی گفت: ضمن تشکر از اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نیروهای درون سازمانی سازمان حج و زیارت ایمان داریم علیرغم مشکلات متعدد و موانع بر سر راه، وجود ایشان موجب نشاط درون سازمان خواهد شد و با تکیه بر توان نیروهای درون سازمانی حضور ایشان نوید بخش اقدامات موثر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز