خبرگزاری کار ایران

سردار جلالی:

آن‌هایی که برای تلگرام، واتساپ و اینستاگرام فرش قرمز پهن کردند، امروز مسئول ناامنی‌های کشور هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۴۹۷

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت:‌ دشمن تلاش کرده که ایران را به سوریه دوم تبدیل کند؛ اما در این تلاش خود ناکام‌ بوده است؛ یعنی سوریه‌سازی و لیبی‌سازی ایران با شکست مواجه شده است. شاید روز‌های اولیه فوت آن خانم (مهسا امینی) به واسطه اطلاع‌رسانی دیرهنگام فراجا و رسانه ملی، دشمن توانست با پروپاگاندا افکار عمومی را در اختیار بگیرد، ولی به تدریج مردم به واسطه آگاه‌سازی‌هایی که صورت گرفت، صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری که به‌مناسبت تشریح برنامه‌های این سازمان در هفته نکوداشت پدافند غیرعامل برگزار شد، با بیان اینکه این هفته از چهارم تا یازدهم آبان خواهد بود، اظهار کرد: شعار هفته پدافند غیرعامل امسال «برای مردم، پدافند دانش‌بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها و تداوم کارکرد‌ها» تعیین شده است؛ زیرا عمده تهدیدات متوجه زیرساخت‌های کشور است.

سردار جلالی افزود: به همین منظور، تلاش کردیم که با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد، تداوم کارکرد‌های زیرساختی کشور در مواجهه با تهدیدات دچار اختلال نشود و بر این اساس، برنامه‌هایی که برای هفته مورد اشاره برگزار خواهد شد بر همین محور خواهد بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه از برپایی نمایشگاه‌های محصولات پدافند سایبری، پدافند زیستی و پدافند شیمیایی خبر داد و گفت: نمایشگاه پدافند غیرعامل را امسال در نمایشگاه بین‌المللی تهران خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه موضوع پدافند غیرعامل مبتنی بر فناوری‌های نو و جدید است، همایش‌هایی را در قالب‌های مختلف که می‌تواند این موضوعات جدید را موشکافی کند، برگزار خواهیم کرد.

سردار جلالی عنوان کرد: در هفته پدافند غیرعامل برگزاری رزمایش‌هایی را در دستور کار داریم که موضوع رزمایش‌ها به حفظ رفاه و آسایش عمومی مردم برمی‌گردد و بر این اساس، رزمایش‌هایی را به‌منظور حفظ پایداری شبکه برق و همچنین رزمایش‌های سایبری را برگزار خواهیم کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: مردم قوی‌ترین زیرساخت قدرت ملی هستند؛ به عبارت دیگر، مردم چون اصلی‌ترین مؤلفه قدرت ملی هستند، حفظ زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات از جمله وظایف اصلی ما محسوب می‌شود؛ از سوی دیگر ایستادگی در برابر استکبار را می‌توان دلیل هجمه و توطئه‌های مختلف دشمن علیه ایران دانست؛ بر این اساس شاهد هستیم که دشمنان، وحدت ملی را هدف گرفته‌اند؛ لذا تحولاتی از جنس فناوری موجب شده که اغتشاشگران از بستر اعتراضات مردمی برای ایجاد التهاب و اغتشاش استفاده کنند.

وی با اشاره به توطئه دشمنان گفت: شاهد ایجاد یک جبهه و وقوع جنگ ترکیبی در مقابل انقلاب اسلامی هستیم که با استفاده از فناوری، عکس و فیلم و در قالب یک جنگ ترکیبی، اعتراضات مردمی را برای ایجاد التهاب و اغتشاش با هدف ایجاد اختلاف میان اقوام مختلف ایران استفاده می‌کند، اما ملت ایران از اقوام مختلف تشکیل شده و متحد و واحد قرن‌هاست که در مقابل دشمن ایستاده است؛ دشمن در تلاش برای ایجاد دوقطبی در کشور است؛ دو قطبی‌هایی که هیچ‌کدام آن را قبول نداریم؛ چون ملت ایران همواره ملتی منسجم بوده است.

سردار جلالی اظهار داشت: پلتفرم شبکه‌های اجتماعی، مدیریت افکار عمومی ما را در اختیار گرفته بود که در این رابطه آن‌هایی که برای تلگرام، واتساپ و اینستاگرام فرش قرمز پهن کردند، امروز مسئول ناامنی‌های اقتصادی و سایر ناامنی‌ها در کشور هستند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: اینکه پلتفرم‌های خارج‌پایه علیه امنیت کشورمان فعالیت می‌کنند، موضوع درستی است؛ چون از یک سو اجازه انتشار عکس سردار دل‌ها را نمی‌دهد و آن را حذف می‌کند، اما از سوی دیگر، آموزش نحوه ساخت مواد آتش‌زای دست‌ساز را آزادانه اجازه انتشار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن تلاش کرده که ایران را به سوریه دوم تبدیل کند؛ اما در این تلاش خود ناکام‌ بوده است؛ یعنی سوریه‌سازی و لیبی‌سازی ایران با شکست مواجه شده است. شاید روز‌های اولیه فوت آن خانم (مهسا امینی) به واسطه اطلاع‌رسانی دیرهنگام فراجا و رسانه ملی، دشمن توانست با پروپاگاندا افکار عمومی را در اختیار بگیرد، ولی به تدریج مردم به واسطه آگاه‌سازی‌هایی که صورت گرفت، صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

سردار جلالی سپس با اشاره به اینکه برنامه ملی حفاظت از زیرساخت‌های کشور پس از سه سال مطالعه تنظیم و ابلاغ شد، گفت: در مدت اخیر شاهد حملات سایبری علیه زیرساخت‌های کشور بودیم به نحوی که با ۱۲۰ حمله سنگین دی‌داس (DDOS) به زیرساخت‌ها در ۲۰ روز گذشته مقابله شد؛ دشمن تلاش کرد در این زمینه تبلیغات زیادی داشته باشد که عمدتاً دروغ بود؛ این در حالی است که این حجم از تهدید سایبری تاکنون علیه کشوری صورت نگرفته است؛ ولی ما موفق شدیم با ۹۰ درصد آن‌ها مقابله کنیم؛ البته مقابله ما با این تهدیدات و حملات با سامانه‌های بومی بوده که این نشان می‌دهد، این سامانه‌ها از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه در یک سال اخیر دو حمله سایبری به سامانه سوخت کشور صورت گرفته که بی‌نتیجه بوده است، عنوان کرد: مسئول امنیت زیرساخت، مسئول آن دستگاه است؛ لذا نقش ما فقط کنترلی و نظارتی است و اگر اقدامی در جهت امنیت زیرساخت‌ها انجام نمی‌شود، ناشی از ترک فعل مسئولان مربوطه است که در مواردی با ترک‌فعل‌های انجام شده، اقداماتی صورت گرفته است. حملات دشمن ناشی از آسیب‌پذیری‌های ما است و این یا به وسیله نفوذ و یا به وسیله هک اینترنتی انجام می‌شود؛ البته ۸۵ درصد آسیب‌پذیری‌های ما قابل شناسایی است که با مدیریت امنیت شبکه، قابل رفع خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز