خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری اعلام شد؛

شناسایی ۱۰ ملک مازاد در شهرستان‌های استان تهران/ ثبت ۳۰۰ سند مالکیت‌ در سال جاری/ اطلس دختران دانش‌آموز تهیه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۷۰۵

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: به جز اوایل مهر ماه، در سال تحصیلی جاری یک هفته کامل آموزشی که پنج روزه باشد، نداشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «مسعود بهرامی» مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در نشست خبری این اداره کل که صبح امروز دوم اسفندماه با حضور خبرنگاران دانش‌آموز برگزار شد، گفت: در معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی و توسعه منابع یک ماه پیش به عنوان استان اول در امر پژوهش در بین ۳۲ استان کشور معرفی شدیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: صدور الکترونیک نامه یکی از کارهای ما بود و تقریبا استفاده از کاغذ در مکاتبات ادارات ما حذف شده است. همچنین بحث سامانه اموال و شفافیت، رفاه و پشتیبانی، بیمه تکمیلی، به روزآوری مراکز خدماتی و درمانی که از چرخه خارج شده بود، تکریم ارباب رجوع و تشکیل میز خدمت و… همه رسالت‌های ذاتی ماست.

او افزود: در معاونت پرورشی و فرهنگی بحث توانمندسازی و برگزاری کارگاه ها، گسترش فعالیت دانش آموز محور از دیگر اهداف ماست. ما همچنین از ظرفیت‌های تشکل‌های دانش آموزی استفاده می‌کنیم.

او تاکید کرد: در هفته گذشته ۹۵۰ اتاق بهداشت و ۸۰ هزار قطعه و تجهیزات ورزشی و بهداشتی برای ۲۸۰۰ مدرسه در استان فرستاده شد.

بهرامی با بیان اینکه در شاخه والیبال و بسکتبال دانش آموزی به همراه تیم‌های شهر تهران مقام اول را به دست آورده اند، افزود: در زمینه سواد آموزی نیز استفاده از ظرفیت خیرین را به بهترین شکل پیگیری کردیم و مرکز یادگیری‌های محلی احداث شد. در زمینه آموزش ابتدایی نیز هفته دانش افزایی داشتیم که ۲۰ هزار ساعت دوره تخصصی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران خاطرنشان کرد: در این مدت هزار مجوز نیز برای کودکستان‌ها در استان تهران صادر شد و ایجاد ۴ هزار و ۴۷۰ ظرفیت هنرستانی جدید در شهرستان‌های استان تهران داشتیم و ۳۰ هنرستان دولتی نیز راه اندازی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: تجهیزات آزمایشگاهی برای متوسطه اول که مورد غفلت بود تهیه و روی آن کار شد که شامل ۳۷ میلیون تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی شد.

بهرامی اظهار کرد: آموزش و پرورش استان تهران در پروژه مهر کسب رتبه عالی را به دست آورد. همچنین در زمینه کودکان‌های استثنایی که نگرانی اولیا بود، سنجش برای دانش آموزان در بدو ورود به تحصیل همیشه دیر می‌شد و امسال زودتر شروع شد و یک ماهی هست که آغاز شده و تجهیزات هم به این مدارس خاص رسیده است.

او ادامه داد: امکان استفاده از نوبت دوم برای مدارس برای همه ممکن شد که این مسئله نیز کمک زیادی کرد.

بهرامی در خصوص رشد مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان عنوان کرد: در حوزه سمپاد موفق به راه اندازی ۵ مدرسه جدید در شهرستان‌های استان تهران شدیم. یعنی حدود ۱۸۰۰ دانش آموز بیشتر توانستند در این مدارس حاضر شوند. همچنین در حوزه املاک بیش از ۳۰۰ سند مالکیت برای مدارس ما ثبت شد. و امسال سه هزار دانش آموز از استان تهران در اعتکاف شرکت کردند.

بهرامی یادآور شد: ما در آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در آینده سه رویکرد کلان داریم؛ اولین رویکرد، تکریم منابع انسانی است. همه اهتمام اداره کل تکریم و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی است. رویکرد دوم ما شفاف‌سازی است و می‌خواهیم تبدیل به اتاق شیشه‌ای شویم تا همه بتوانند ما را حتی از منظر مالی رصد کنند. رویکرد سوم نیز جوانگرایی در مسئولیت دهی بوده است. همچنین دنبال گسترش ظرفیت در مقطع متوسطه هستیم.

او با اشاره به اهمیت تعامل و مشارکت اولیا و مردم، خاطرنشان کرد: برای همکاری با اولیا و خیرین و ظرفیت‌های مردمی دنبال تدوین سند هستیم. همچنین شبکه دختران کنش‌گر را خواهیم داشت و تهیه اطلس دختران دانش آموز نیز در دست تهیه است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: ما ۱۰ ملک را در شهرستان‌های استان تهران به عنوان ملک مازاد اعلام کردیم و در خصوص آن شفاف‌سازی هم شد. پروژه‌های نیمه کار و نیازهای شهرستان‌های استان تهران نیز شناسایی شده است و حدود ۴۰ پروژه را شناسایی کردیم که آن‌ها نیز در سامانه بارگذاری شده اند.

بهرامی در ادامه اضافه کرد: بعد از بارگذاری این موارد در سامانه، شبهه‌ای در برخی اذهان ایجاد شد مبنی بر اینکه قرار است پروژه‌های خیرین را بفروشیم، در حالی که اصلا اینطور نیست بلکه ۱۰ ملک مازاد وقتی فروش برود خرج تکمیل پروژه‌های نیمه کاره ما خواهد شد.

او در ادامه سخنان خود اظهار کرد: آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در بین ۳۲ اداره کل در کشور بعد از استان خراسان رضوی بیشترین کمبود نیروی انسانی را دارد. بر اساس همین نیاز نیز برای آزمون استخدامی که پیش رو داریم، سهمیه‌ای به ما اختصاص دادند.

بهرامی درخصوص چالش‌های مهاجرین و اتباع در شهرستان‌های استان تهران توضیح داد: ما استان مهاجرپذیری هستیم هم مهاجرت از شهر تهران داریم هم از شهرهای دیگر که بیشتر به شهرستان‌های استان تهران می‌آیند. در حال حاضر ۳۲.۴ سرانه دانش آموزی ماست و تراکم فضای آموزشی ما دو برابر است چراکه مدارس ما دو نوبتی است. ما در زمینه سرانه واقعا به کمک نیاز داریم. رسالت ذاتی ما آموزشی و تربیتی است و سازمان نوسازی همپای ما در رفع این نیاز به ما کمک می‌کند. در سال جاری بیش از ۹۰ پروژه در شهر و شهرستان‌های استان تهران اضافه شده است.

او در خصوص جبران افت تحصیلی ناشی از تعطیلات مکرر مدارس و غیرحضوری شدن کلاس‌ها گفت: در سال تحصیلی جاری به جز اوایل مهر ماه، در سال تحصیلی جاری یک هفته کامل آموزشی که پنج روزه باشد، نداشتیم.

او افزود: برای جبران این تعطیلات طرحی مصوب شد و به شورای آموزشی مدارس اختیار دادیم که از ظرفیت ۵ شنبه‌ها استفاده کنند و ما هم هرچقدر بتوانیم در اعتبارات به آن‌ها کمک می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز