خبرگزاری کار ایران

زاکانی در مراسم بهره‌برداری از ۵۰۰ هکتار جنگل‌کاری در جنوب پایتخت:

افق بسیار روشنی پیش روی مناطق جنوبی تهران قرار دارد/ شهرداری به دنبال ایجاد تفرجگاه در کمربند سبز پیرامون پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۴۳۷

شهردار تهران با بیان این که شهرداری به دنبال ایجاد تفرجگاه در کمربند سبز پیرامون شهر تهران است، گفت: آینده مناطق جنوبی تهران به ویژه مناطق ۱۵، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ کاملا متفاوت با شرایط فعلی خواهد بود و با طراحی‌های صورت‌گرفته، افقی بسیار روشنی پیش روی شهروندان این مناطق قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی در آیین افتتاح فاز یک برنامه تکمیل کمربند سبز شهر تهران به مساحت ۵۰۰ هکتار از پروژه یک هزار و ۵۰۰ هکتاری سال ۱۴۰۱ که عصر امروز در قالب سی و دومین رویداد امید و افتخار شهرداری تهران برگزار شد، گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی تحقق عدالت است و این در حالی است که از گذشته در شهر تهران نکته آزاردهنده‌ای مثل فاصله بین شمال و جنوب شهر وجود داشته است. البته مدیریت شهری دوره ششم تلاش دارد این فاصله را کاهش دهد که از جمله این تلاش‌ها نیز توسعه فضای سبز در محلات جنوبی تهران است.

وی افزود: کاهش فاصله شمال و جنوب تهران به معنای عدم خدمتگزاری به مناطق شمالی تهران نیست، بلکه ما وظیفه خود را نسبت به این مناطق انجام خواهیم داد، ولی‌ باید تلاش مضاعفی برای مناطق کم‌برخوردار و جنوبی شهر انجام دهیم که این کار در دوره جدید مدیریت شهری آغاز شده است.

شهردار تهران ادامه داد: در مناطق جنوبی تهران ظرفیت‌های کم‌نظیری برای توسعه وجود دارد که به فراموشی سپرده شده است و توجه به آنها می‌تواند جهشی جدی را در زندگی مردم ایجاد کند. در همین راستا در برنامه کاهش فاصله طبقاتی شمال و جنوب پایتخت توجه ویژه‌ای به توسعه فضاهای سبز و ایجاد مکان‌های تفریحی برای شهروندان داریم.

زاکانی در ادامه تاکید کرد: آینده مناطق جنوبی تهران به ویژه مناطق ۱۵، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ کاملا متفاوت با شرایط فعلی خواهد بود و با طراحی‌های صورت‌گرفته، افقی بسیار روشنی پیش روی شهروندان این مناطق قرار دارد. 

وی افزود: یکی از کارهای ویژه‌ ما در دوره جدید مدیریت شهری استفاده بهتر از فضاهای سبز تهران است. سال گذشته یک هزار و ۲۵۰ هکتار فضای سبز و امسال نیز یک هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز پیرامون شهر تهران ایجاد کرده‌ایم و سال آینده نیز مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، قرار است دو هزار هکتار به فضای سبز پیرامونی پایتخت افزوده شود. علاوه بر این در ۹ نقطه شهر تهران نیز مجوز توسعه فضای گردشگری را داده‌ایم که تا کنون فقط در منطقه شیان این مجوز اجرایی شده است. بنابراین پیش‌بینی می‌شود با اجرایی شدن مجوز در ۸ نقطه دیگر، ظرفیت‌های جدیدی برای گردشگری و فضاهای تفرجگاهی شهر تهران ایجاد شود.

زاکانی ادامه داد: برای این که زیست‌پذیری شهر تهران بهبود یابد، باید الزاماتی را اجرا کنیم. در شرایطی که ترافیک و آلودگی هوا شرایط زندگی مردم را سخت کرده است، نیاز داریم در مدیریت شهری طرحی را پیش بگیریم تا با توسعه فضاهای سبز هم جنبه طراوت شهر بهبود یابد و هم آسایشی فراتر از آسیب‌های کنونی برای شهروندان تهرانی فراهم شود. به همین جهت در سال آینده علاوه بر اینکه در توسعه فضای سبز برای مقابله با آلودگی هوا رکورد خواهیم زد، در حوزه حمل و نقل عمومی نیز شورای ششم اهتمام ویژه‌‌ای را در تخصیص بودجه به خرج داده است که مبتنی بر آن شاهد جهشی جدی در ارائه خدمات مناسب به شهروندان تهرانی خواهیم بود.

شهردار تهران با بیان این که در جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق تهران ظرفیت‌های بی‌نظیری وجود دارد که در پس اختلاف نگاه به فراموشی سپرده شده است، افزود: بی تردید این ظرفیت‌ها می‌توانند گشایش‌هایی را برای شهروندان این مناطق فراهم کند. توجه به ایجاد فضاهای سبز مناسب و همچنین ایجاد محیط پر نشاط برای شهروندان ضرورتی انکار ناپذیر است. در همین راستا نیز امروز ۵۰۰ هکتار در مناطق ۱۹ و ۲۰ فضای سبز پیرامونی ایجاد می‌شود و در آینده نیز افتتاح پروژه‌های دیگر در حوزه فضای سبز در مناطقی همچون ۱۲، ۷، ۹، ۱۳، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ آینده این مناطق را متفاوت از شرایط امروز می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: امروز بالغ بر ۴۵ هزار هکتار فضای سبز پیرامون شهر ایجاد شده است که به عنوان تنفس‌گاه تهران محسوب می‌شود و ما به دنبال این هستیم که از این فضاها استفاده بهتری کنیم و این مکان‌ها به تفرجگاه‌هایی خوش آب و هوا برای اهالی پایتخت تبدیل شوند. مجوز بارگذاری فضاهای تفرجگاهی قطعا دنبال خواهد شد تا مردمی که در پایان هفته برای فرصت تفریح به شمال  کشور می‌روند بتوانند از فضای پیرامونی شهر برای این منظور استفاده کنند. 

گفتنی است، عصر امروز با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، علی محمد مختاری، رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، روح‌الله یزدی خواه، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، حمید زمانی، فرماندار ویژه شهرستان ری و سید محمد ناظم رضوی، شهردار منطقه ۲۰ آیین افتتاح فاز یک برنامه تکمیل کمربند سبز شهر تهران به مساحت ۵۰۰ هکتار از پروژه یک هزار و ۵۰۰ هکتاری سال ۱۴۰۱  در جنگل‌کاری‌های حوالی کوه‌های بی‌بی شهربانو در شهر ری برگزار شد.

کمربند سبز شهر تهران در حال حاضر ۴۵ هزار هکتار مساحت دارد و به گفته مدیرعامل سازمان بوستان‌های شهرداری، با افتتاح یک هزار هکتار دیگر جنگل‌کاری تا پایان سال جاری و ایجاد فضای سبز پیرامونی در حاشیه پایتخت به میزان سالیانه دو هزار هکتار در دو سال آینده، قرار است سطح جنگل‌کاری یا همان کمربند سبز پیرامون پایتخت تا پایان سال ۱۴۰۳ به ۵۰ هزار هکتار برسد. فاز دوم برنامه یک هزار و ۵۰۰ هکتاری جنگل‌کاری امسال در تاریخ ۱۵ اسفند به مناسبت روز درختکاری با حضور رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز