خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

ساخت خط ۱۰ و ۱۱ مترو سال آینده آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۹۹۸

شهردار تهران با بیان اینکه تست گرم خط ۷ مترو از ایستگاه میدان صنعت تا میدان کتاب انجام شد، گفت: در ایستگاه دادمان هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه شده که تا پایان اسفند این ایستگاه و خرداد سال آینده ایستگاه میدان کتاب افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، علیرضا زاکانی ظهر امروز- چهارشنبه ۲۶ بهمن‌ماه- در جریان انجام تست گرم مسیر منتهی‌الیه شمالی خط ۷ متروی تهران با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های مدیریت شهری و شورای ششم توجه به تکمیل هفت خط در حال فعالیت مترو است، اظهار کرد: ۶۰ هزار میلیارد تومان جهت مطلوبیت بهره‌مندی و تکمیل هفت خط مترو پیش‌بینی شده است.

وی افزود: ساخت خطوط ۱۰ و ۱۱ سال آینده آغاز می شود و برای خط ۸ و ۹ تمهیداتی پیش‌بینی شده تا فضای بهره‌مندی را فراهم کنیم. خط ۷ از ورزشگاه تختی در منطقه ۱۳ آغاز می‌شود و تا میدان صنعت ادامه دارد؛ ایستگاه تختی جنبه پایانه ای دارد و امیدواریم سال آینده به نتیجه برسد.

زاکانی با بیان اینکه تست گرم خط ۷ مترو از ایستگاه میدان صنعت تا میدان کتاب به طول تقریبی چهار کیلومتر انجام شد، گفت: در ایستگاه دادمان هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه شده که تا پایان اسفند ماه این ایستگاه و خرداد سال آینده ایستگاه میدان کتاب افتتاح خواهد شد.

شهردار تهران تصریح کرد: معماری سنتی در ایستگاه‌های مترو یکی از ویژگی هایی بود که به عنوان الگوی اول در ایستگاه قیام اجرایی شد و تلاش بر این بود که به سمتی برویم که فضاهای ایستگاهی را با معماری هویت ایرانی-اسلامی شکل بدهیم تا هم طراوت و لطافت زیر زمین فراهم شود و هم سنخیت در ارائه خدمت فراهم باشد که مورد استقبال بود و در ایستگاه دادمان نیز به سمت روش سنتی رفته‌ایم و امیدواریم ظاهر آن زیبایی و طراوت را فراهم کند؛ ایستگاه های جدید بهتر و زیباتر از ایستگاه‌های قبل خواهد بود.

وی با بیان اینکه روز گذشته تفاهم نامه ای با بنیاد مسکن منعقد کردیم و ۶ کیلومتر از انتهای خط ۴ را با بنیاد مسکن دنبال کردیم که منطقه ۴ و ۱۸ پشتیبان این بخش بودند. به لطف الهی این مسیر کار و تلاش که شرکت بهره‌برداری مترو آغاز کرده امکان فوق‌العاده خوبی را برای بهره‌مندی مردم ایجاد کرده است.

زاکانی با اشاره به انجام تست گرم خط ۶ در مدت اخیر گفت: امیدواریم با افتتاح خط ۶ خدمات رسانی جدی به مردمی که مسافران این خط خواهند بود، صورت پذیرد؛ کارها در حوزه مترو به صورت شبانه روزی انجام می شود و به هیچ وجه کاری را معطل انجام کار دیگری نگه نمی داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز