خبرگزاری کار ایران

در صحن شورای شهر صورت گرفت؛

بررسی گزارش حسابرسی رسمی شورا از سازمان بوستان‌ها و سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۵۹۰

امروز اعضای شورای اسلامی شهر تهران به بررسی گزارش رسمی حسابرسی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز و سازمان املاک و مستغلات شهرداری پایتخت برای سال‌های مالی ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز در جریان برگزاری یکصد و سی‌امین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت، گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری پایتخت و سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در سال‌های مالی ۹۶ تا ۹۹ مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

در ابتدای روند بررسی گزارش رسمی حسابرسی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، حسابرس شورا به بیان نکاتی درباره تعیین تکلیف نهایی و قطعی وضعیت‌های مالی این سازمان تا پایان سال ۱۴۰۱، تعیین تکلیف دعاوی له و علیه این سازمان در مراجع قضایی پرداخت و بر لزوم طراحی سیستم مناسب کنترل پروژه مقداری - ریالی در سازمان بوستان‌ها بر‌ مبنای تطبیق و پیگیری انحرافات عملکرد با برآوردهای اولیه، درصد پیشرفت پروژه‌ها و اصلاح و تعدیل و بازبینی برآوردهای اولیه از پروژه‌ها تاکید کرد.

علی محمد مختاری، رئیس سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران نیز پس از قرائت گزارش حسابرس رسمی شورا کفت: حدود ۱۹ سال است که گزارش سازمان ما پاک بوده و خوشبختانه در طول ۴ سال اخیری که شورا به طور مجزا به حسابرسی پرداخته نیز همین رویه بوده است. البته در هر صورت نواقصی وجود دارد که حتما نسبت به رفع آنها اقدام خواهیم کرد.

تشکر عضو شورا از پاک‌ بودن عملکرد مالی سازمان بوستان‌ها در طول چهار سال

میثم مظفر، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در جریان بررسی این گزارش ضمن تشکر از عملکرد مالی مناسب سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری گفت: گزارش‌های حسابرسی و نظارتی شورا نشان می‌دهد سازمانی با یک وسعت عملکردی بالا و پیچیدگی کار، در استانداردهای حسابرسی مالی جزو بهترین‌ها در شهرداری بوده است و کمتر پیش می‌آید که یک سازمان طی چهار سال گزارشی مطلوب و پاک داشته باشد.

همچنین در جریان روند بررسی گزارش حسابرسی سازمان‌ بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، معاون مالی سازمان این سازمان با اشاره به بندهای تکلیفی بیان‌شده در گزارش حسابرس شورا گفت: در بند مخصوص به مالیات، مشکل مالیات، حقوق و دستمزد تکلیفی را حل کردیم، اما درباره مالیات عملکرد باید بگوییم که از سال ۹۹ مالیات عملکرد بر مبنای صفر رد می‌شود و مشکل خاصی در این باره وجود ندارد.

وی افزود: دعاوی خصوصی هم شامل دو شرکت می‌شود که یکی مربوط به پارک بانوان چیتگر و دومی مربوط به نمایشگاه تخصصی گل و گیاه در بوستان گفت‌وگو است که مبلغ هر کدام دو میلیارد تومان است که در مرحله تجدیدنظرخواهی قرار دارد و در دست پیگیری است.

در ادامه این جلسه، مختاری، رئیس سازمان بوستان‌ها به موضوع مطرح‌شده در گزارش حسابرس رسمی شورا در خصوص سیستم کنترل پروژه اشاره کرد و گفت: این سیستم از سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی شده است و پیشرفت‌های فیزیکی آن به طور کامل از سیستم ارائه می‌شود و پیشرفت‌های ریالی نیز بر این اساس انجام می‌شود که در صورت نیاز، اصلاح خواهد شد.

وجود مشکلات مهم در عملکرد مالی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران از ۹۶ تا ۹۹

اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین در ادامه جلسه امروز، گزارش حسابرسی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران برای سال‌های مالی ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹را بررسی کردند. در جریان این بررسی ابتدا حسابرس شورا گزارش حسابرسی رسمی عملکرد مالی این سازمان را قرائت کرد و سپس اعضای شورا و مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات به بیان نظرات خود پرداختند.

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این گزارش به وجود مشکلات مهم در عملکرد مالی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در فاصله سال‌های ۹۶ تا ۹۹ اشاره کرد و گفت: در گزارش حسابرسی رسمی، حسابرس شورا در سال ۹۶ عدم اظهار نظر، در سال‌های ۹۷ و ۹۸ مردود و در سال ۹۹ گزارش مشروط را رد کرده است. این مسأله کار سازمان املاک و مستغلات را سخت‌تر می‌کند و باید برنامه‌ریزی شود که در گزارش بعدی این مشکل وجود نداشته باشد.

اباذر مختاری، مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران هم در جریان بررسی این گزارش با اشاره به بند مالیاتی موجود در آن، گفت: مالیات مربوطه از سال ۹۱ تا ۹۶ جمع‌بندی شده است که تسویه حساب شود، با رأی دیوان عدالت، مالیات سازمان صفر شد و برای سال‌های آینده نیز مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی افزود: برخی تکالیف ابلاغی شورا به سازمان املاک و مستغلات در دوره گذشته اجرایی نشده بود که در حال حاضر انجام می‌شود و اکنون تشکیل جلسات هر دو هفته یکبار صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری همچنین به وجود مشکل درباره ملک خود سازمان املاک و مستغلات اشاره کرد و گفت: ملک سازمان املاک و مستغلات به نام شهرداری منطقه ۱۲ است و به اشتباه بنایی دیگر به نام املاک سازمان محسوب شده است. البته ما یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حساب دفتری منطقه ۱۲ منتقل خواهیم کرد، چون اساسا مالکیت این ملک برای شهرداری منطقه ۱۲ است.

مختاری با اعلام اینکه سازمان از فروش املاک ۲.۵ درصد درآمد دارد، اظهار داشت: سازمان درآمد دیگری در این زمینه ندارد و پیش‌بینی کرده‌ایم که برای امسال، درآمدها در دفاتر ثبت و ضبط شود. همچنین میزان واریز نامشخص در سازمان ما از ۴۸۰ میلیون تومان به کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما هشت پرونده حقوقی داریم که در اختیار سازمان و مجموعه شهرداری تهران نیست و نیازمند سیر مراحل قضایی است. بنابراین باید پیگیری لازم درباره این پرونده‌ها صورت گیرد که البته بعضا در مراحل نهایی است.

گفتنی است، اعضای شورای شهر تهران با اکثریت آرا هر دو گزارش مربوط به حسابرسی رسمی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران و حسابرسی رسمی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران برای سال‌های مالی ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ که توسط حسابرس رسمی شورا ارائه شده بود، تایید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز