خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر خبر داد:

استخدام ۲۵ هزار نفر در وزارت بهداشت/ تعیین‌تکلیف ۲۹۶ پرونده شهدای مدافع سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۰۸۷

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اعلام استخدام ۲۵ هزار نفر در این وزارتخانه از تعیین‌تکلیف ۲۹۶ پرونده شهدای مدافع سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: حکمرانی بدون مولفه اجتماعی و مولفه اجتماعی بدون سلامت معنا ندارد. سلامت و امنیت دو رکن اساسی در اداره و مدیریت همه دولت هاست.

وی ادامه داد: حوزه سلامت با هم افزایی که در دانش ایجاد کرد باعث پیشرفت حوزه سلامت و درمان شد. اگر وضعیت بهداشتی مردم بیشتر شده و مردم امید به زندگی پیدا کردند بخش زیادی از آن مبتنی بر آموزش ما است که در ابتدای انقلاب ادغام در آن شکل گرفت. معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: زیرساختهای منابع فیزیکی و انسانی مدیریت مالی و بودجه آموزش و ارتقای کارکنان از مهمترین بخشهای معاونت توسعه و مدیریت منابع است در این مدت تلاش شده تا شفافیت داشته باشیم. توجه به معیشت کارکنان و تثبیت منابع مالی از اولویت‌های ما بود.

رحیمی خاطرنشان کرد: حدود ۶۰۰ هزار نفر نیروی انسانی شامل کارکنان و هیات علمی در سراسر کشور داریم باتوجه به اهمیت کارکنان منابع انسانی مهم‌ترین رکن ما است و تدوین سند مدیریت جامع نیروی  انسانی و ایجاد نقشه راه در حوزه منابع انسانی از مهمترین اقدامات ما بود.

وی ادامه داد: درخصوص جامعه پذیری و مشارکت همکاران جوان آزمون بدو خدمت که به دلیل کرونا متوقف شده بود از سر گرفته شد و امسال با حضور ۳۱ هزار نفر کلاس ها و آزمون ها برگزار شد و کمک بزرگی به ارتقای فرهنگ جامعه پذیری بود. بحث جانشین پروری و تربیت نسل جوان از مدیران حوزه سلامت از دیگر اقدامات ما بود ۱۰۰ دوره پودمانی در سراسر کشور برگزار شد و ۵۰۰ مدیر جوان انتخاب شده و در حال آموزش دوره های تکمیلی مدیریت هستند. 

رحیمی تصریح کرد: درخصوص تبدیل وضعیت و ایجاد امنیت شغلی با استفاده از تبدیل وضعیت ایثارگران بیش از ۷۰ هزار همکار ما تبدیل وضعیت شدند‌ این کار بسیار سنگین بود. در جذب و فراخوان و استخدام نیز با رایزنی که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم در عدد استخدام  ۲۵ هزار نفر به توافق رسیدیم که ابلاغ خواهد شد و انشالله تا روزهای آینده انجام خواهد شد این افراد برای مراکز جدید التاسیس در حوزه بهداشت درمان فوریت های پزشکی مراکز ناباروری و ... به کارگیری خواهند شد و از ظرفیت بومی گزینی نیز استفاده خواهد شد. همچنین سهمیه ای برای همکاران شاغل در ایام کرونا در نظر گرفته ایم. و خیلی از همکاران که در ایام کرونا در کنار نظام سلامت بوده اند جذب خواهند شد.

وی درباره جذب مجدد بهورزان ادامه داد: با برنامه ریزی که انجام دادیم ۴ هزار نیروی بهورز مجددا جذب خواهند شد برای ارتقای نظام سلامت و اجرای طرح پزشک خانواده. دو هزار بهورز جذب شده اند و دو هزار بهورز جذب خواهند شد.

او تصریح کرد: تعیین تکلیف پرونده ۲۹۶ نفر شهدای سلامت به سرانجام رسید. همچنین در بخش تحول و چابک سازی چارت سازمانی وزارت بهداشت بعد از ده سال در حال بازنویسی است و با باز مهندسی این چارت شرایط بهتری ایجاد خواهد شد. هرچقدر فرایند خدمت کوتاه شود هم صرفه جویی و هم در ارائه خدمات سریعتر موفق خواهیم بود.

رحیمی درباره بودجه وزارت بهداشت گفت: در حوزه بودجه تامین و تثبیت منابع پایدار از مهمترین اقدامات ما بود. مهمترین بخش پایدار کردن یک درصد مالیات سلامت یا مالیات ارزش افزوده بود که با همکاری دولت و سازمان برنامه و بودجه به عنوان یکی از منابع پایدار در سال ۱۴۰۲ محقق شد.در مسیر تامین بودجه تلاش کردیم منابع تملک دارایی و سرمایه ای را مدیریت کنیم به نحوی که هم اکنون بیش از ۵۴۰۰ پروژه بهداشتی درمانی در دستور ساخت داریم. ۱۲۶۰ پروژه تحویل داده شده و ۷۲ پروژه اصلی و مهم مانند شهدای تجریش و... در روزهای آینده افتتاح خواهد شد.

رحیمی درباره تحقق وام بانک جهانی افزود: دریافت ۹۰ میلیون دلار وام با همکاری سازمان جهانی بهداشت، یکی دیگر از موفقیت‌های وزارت بهداشت بوده که این وام می‌بایست برای تجهیز مراکز درمانی استفاده شود.

وی ادامه داد: : وام ۹۰ میلیون دلاری محقق شده و خرید تجهیزات آزمایشگاهی و… در حال انجام است که از ابتدای سال آینده این خریدها وارد کشور خواهد شد.

معاون وزیربهداشت خاطرنشان کرد: توجه به قانون جوانی جمعیت، یکی دیگر از برنامه‌های وزارت بهداشت بوده است که قریب به اتفاق آئین نامه‌های این قانون در حوزه سلامت آماده شده است.

معاون وزیر بهداشت درباره بودجه وزارتخانه گفت: سهم وزارت بهداشت از یک درصد ارزش افزوده در سال جاری ۱۸,۵۰۰ میلیارد تومان بود که محقق شده و برای سال آینده رقم ۳۵ هزار میلیارد پیش بینی شده که پیشنهاد ما با توجه به اجرای برنامه پزشکی خانواده، رقم ۵۵ هزار میلیارد تومان است که امیدواریم تصویب شود.

رحیمی در خصوص ابهامات بودجه سال آینده وزارت بهداشت، تصریح کرد: بودجه سال آینده با رشد ۴۳ درصدی همراه بوده، اما در بخشی از منابع ما هم گلایه داریم. به عنوان مثال، در طرح دارویاری نیاز ما ۱۰۵ هزار میلیارد تومان است که ۶۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: همچنین در برنامه پزشک خانواده، عدد پیشنهادی ما ۶۲ هزار میلیارد است که ۴۸ هزار میلیارد پیش بینی شده است.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز