خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

الزام پیوست عدالت از سوی شورا برای همه لوایح و طرح های شهرداری تهران/هدف از طرح توانمندسازی زنان، توانمندی افراد برای خروج از پوشش حمایتی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۵۳۱

عضو شورای شهر تهران درباره عملکرد شهرداری تهران در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد عدالت اجتماعی در شهر توضیحاتی ارائه کرد.

«ناصر امانی» در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره عملکرد شهرداری تهران در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد عدالت اجتماعی در شهر تهران گفت: یکی از شعارهای محوری ما در این دوره این بوده است که قصد داشتیم فاصله شمال و جنوب تهران را کاهش دهیم و عدالت را در همه اقدامات‌مان سرلوحه کارمان قرار دهیم.

وی ادامه داد: یکی از تذکراتی که همیشه در صحن شورا درخصوص لوایح و طرح‌ها می‌دهم این است که باید حتما پیوست عدالت داشته باشند. می‌توانم بگویم نسبت به این موضوع در بخشی از حوزه‌ها موفق بوده‌ایم و در بخشی از حوزه‌ها موفق نبوده‌ایم و این موضوع صرفا متوجه حوزه اجتماعی و فرهنگی نیست.

این عضو شورای شهر با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در حوزه آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران فعالیت‌های بسیاری انجام شده است. مانند همین جمع آوری معتادان متجاهر، راه اندازی مراکز نگهداری معتادان متجاهری که مشکل زخم باز دارند و هیچ مرکزی این معتادان را پذیرش نمی‌کرد. ۵ هزار ظرفیتی که شهرداری تهران ایجاد کرده است ویژه نگهداری این معتادان است.

امانی خاطرنشان کرد: گرمخانه‌هایی که در این شب‌های سرد فعالیت می‌کنند یا اتوبوس‌هایی که در میادین مستقر شده‌اند نیز یکی دیگر از اقدامات شهرداری در حوزه اجتماعی است و در راستای رفع مشکلات در این حوزه بوده است.

وی ادامه داد: اما شهرداری تهران در بخشی از حوزه‌ها نیز موفق عمل نکرده است مانند همین حوزه شهرسازی. من معتقدم این تخفیفاتی که ما در حوزه شهرسازی داده‌ایم و باعث افزایش درآمد نقدی شهرداری شده‌ایم عادلانه نبوده است. در گزارشی که آقای کاشانی در این خصوص در صحن شورا ارائه کردند نشان می‌داد که عمدتا کسانی از این تخفیفات استفاده کرده‌اند که فیش‌های آن‌ها بیش از ۵۰ میلیارد تومان بوده است و آن فیش‌هایی کمتر از ۵۰ میلیارد بود حداقل تخفیفات را دریافت کردند. با اینکه ما در صحن شورا تاکید کرده بودیم که باید به مناطق جنوبی و افراد کم برخوردار در این زمینه توجه شود اما متاسفانه در گزارش حساب درآمد شهرداری که در صحن شورا قرائت شد حاکی از این بود که ما در این زمینه عدالت را رعایت نکرده ایم.

این عضو شورای شهر در واکنش به این که حضور شهرداری تهران در حوزه اجتماعی به ویژه در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر، ساماندهی کودکان کار و… آیا اینطور نیست که اقدامات سازمان متولی اصلی را مختل کند، گفت: ما در همه مصوبات‌مان تاکید کرده‌ایم شهرداری تهران در حوزه اجتماعی باید با مشارکت سازمان‌های مسئول اقدامات خود را انجام دهد. آقای زاکانی نیز اعلام کرده‌اند که راه اندازی قرارگاه به این دلیل است که سازمان‌های متولی هم پای کار بیایند و از توانمندی این سازمان‌ها استفاده کرده و شهرداری هم به آن‌ها کمک کند.

امانی تصریح کرد: هم شهرداری تهران و هم شورا معتقدند که به هیچ عنوان وظیفه دیگر سازمان‌ها را انجام ندهند. من هم یکی از منتقدان بودم و می‌گفتم شهرداری در بحث آسیب‌های اجتماعی و آلودگی هوا مسئولیت اصلی را ندارد و مسئولیت اصلی برعهده دیگر سازمان‌ها است و شهرداری هم یک سری وظایف در این موضوعات دارد. ما اگر وظایف خودمان را انجام دهیم خیلی بهتر خواهد بود.

این عضو شورای شهر در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تصریح کرد: چرخه‌ای که در این طرح تعریف شده است چرخه توانمندسازی است یعنی قرار است به این زنان ماهیگیری یاد بدهند نه اینکه به آن‌ها ماهی بدهند اصلا فلسفه این ستاد توانمندسازی بانوان این است که همان عملکردی که در دوره سوم وچهارم شورا داشت را احیا کند.

امانی تصریح کرد: متاسفانه این ستاد در دوره پنجم منحل شد و یک کار ارزشی و خوبی که در حوزه اجتماعی شهرداری انجام می‌داد را پاک کردند. حالا قرار است در این دوباره از صفر این طرح شروع شود و طبیعتا نیاز به زمان، منابع و مکان دارد و حتما باید از تجربه دو دوره سوم و چهارم استفاده شود. باید چرخه‌ای تعریف شود که این زنان بعد از مدتی از پوشش حمایتی این ستاد خارج شده و بتوانند خودشان زندگی‌شان را اداره کنند. هدف از این طرح هم همین است و اگر خلاف این عمل شود باید حتما جلوی آن گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز