خبرگزاری کار ایران

در واکنش به ماجرای جنجالی فیش حقوقی در صحن شورای شهر تهران مطرح شد؛

شهرداری موظف می‌شود که بر اجرای مصوبه مدیریت تعارض بازرسی مستمر داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۹۳۶

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به حواشی پیش‌آمده برای شورای شهر بعد از انتشار فیش حقوقی فرزند عضو شورا، از ارائه طرحی در آینده خبر داد که شهرداری را موظف می‌کند که به صورت مستمر بر نحوه اجرای مصوبه مدیریت تعارض منافع در تمام زیرمجموعه‌های مدیریت شهری از جمله شورای شهر تهران نظارت کند و ضمن بازرسی نهادهای مختلف، گزارشات مربوطه را به شورا ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در شرایطی که در یک هفته گذشته، انتشار فیش حقوقی دختر عضو شورای شهر تهران منجر به ایجاد حواشی فراوانی شد که در نهایت استعفای این شخص از سمت مسئول دفتر مادر خود را به همراه داشت، برخی کارشناسان حوزه شهری نسبت به مغایرت این موضوع با اصلاحیه مصوبه مدیریت تعارض منافع شهرداری تهران گلایه داشتند، اما علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد که با توجه به این که این اصلاحیه در دی‌ماه 1400 به تصویب رسیده است و عطف به ماسبق نمی‌شود و شروع قرارداد این فرد نیز زودتر از این زمان بوده، بنابراین به‌کارگیری این فرد غیرقانونی نیست. 

با وجود استعفای دختر عضو شورای شهر تهران، این مساله امروز تا حدودی روی یکصد و بیست و دومین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت سایه افکند و در حین بررسی فصل هوشمندسازی برنامه چهارم شهرداری تهران در صحن شورا، ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نسبت به این مساله که در هیچ کدام از احکام این برنامه، به طور صریح به موضوع جلوگیری از تعارض منافع پرداخته نشده است، انتقاد کرد و گفت: با توجه به حواشی که اخیرا برای شورای شهر تهران پدید آمد، جا داشت که در احکام برنامه چهارم، یک حکم را به طور مستقل به وظایف شهرداری در چهار سال اجرای این برنامه در راستای اجرای مصوبه مدیریت تعارض منافع اختصاص می دادیم، اما متاسفانه در احکام برنامه تقریبا هیچ اشاره ای به این موضوع نشده است. 

وی افزود: در احکام بخش هوشمندسازی برنامه برنامه چهارم شهرداری تهران نیز فقط یک کلمه درباره مدیریت تعارض منافع آمده و وظیفه مشخصی برای شهرداری درباره اجرای این مصوبه در طول چهار سال اجرای برنامه چهارم مشخص نشده است. به همین دلیل به نظر می رسد تصویب این برنامه نمی تواند به اجرای بهتر این مصوبه در مدیریت شهری تهران کمک کند، زیرا در این برنامه، صرفا هدف اجرای مصوبه مدیریت تعارض منافع ذکر شده، اما راهکار عملیاتی برای اجرای آن ذکر نشده است. 

اما مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این تذکر امانی گفت: طرحی را در دست بررسی داریم که براساس آن، شهرداری موظف می شود که همه نهادهای زیرمجموعه مدیریت شهری از جمله شورای شهر را به صورت مستمر بازرسی کند و درباره نحوه اجرای مصوبه مدیریت تعارض منافع به شورا گزارش ارائه دهد. بنابراین نیازی به این که حکم جداگانه‌ای در این زمینه در احکام برنامه چهارم قید شود، وجود ندارد. البته در همین برنامه چهارم نیز در حکم شماره 112 بار دیگر بر لزوم اجرای مصوبه مدیریت تعارض منافع توسط شهرداری تاکید شده است. 

علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران نیز در واکنش به این تذکر امانی گفت: بخش هوشمندسازی برنامه چهارم شهرداری تهران، دو موضوع را به صورت ویژه هدف گذاری کرده است؛ یکی انتشار کامل اطلاعات قابل انتشار در سامانه شفافیت شهرداری تهران و دوم موضوع مدیریت منابع انسانی با رویکرد اجرای قوانین و مصوباتی که تا امروز به تصویب رسیده است، از جمله مصوبه مدیریت تعارض منافع؛ این واژه نیز به صراحت در احکام برنامه چهارم ذکر شده است. 

در نهایت؛ با توجه به این که از نظر اکثریت اعضای شورای شهر تهران، موضوع لزوم اجرای مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران به صراحت در برنامه چهارم شهرداری مطرح شده و قرار است طرحی دیگر نیز در این زمینه در شورای شهر ارائه شود، پیشنهاد امانی برای اضافه شدن حکم جدید به احکام برنامه چهارم شهرداری درباره مساله تعارض منافع پذیرفته نشد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز