خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در نشست هم اندیشی با اعضای شورای عالی استان ها:

وزارت کشور موافق مدیریت یکپارچه شهری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۴۹۰

وزیر کشور با بیان اینکه از لحاظ کارکردی ما ۴ قوه در کشور داریم، گفت: دلیل این موضوع این است که شوراها رکن مهمی از تولید قدرت و نقش‌آفرینی در پیشرفت کشور هستند و دولت از نقطه نظرات نظام شورایی کشور در سطح خرد و کلان استقبال می‌کند.

به گزارش ایلنا، احمد وحیدی وزیر کشور در نشست هم‌اندیشی با اعضای شورای عالی استان‌ها ضمن تبریک دهه مبارک فجر، گفت: خدا را شاکریم که در نظامی زندگی می‌کنیم که یک نظام پویا و الهی است و به سعادت انسان‌ها می‌اندیشد.

وی با بیان اینکه شوراها یک جریان نو در حکمرانی هستند، اظهار داشت: شوراها نماد مردم‌سالاری و مظهر روشن مشارکت مردم در اداره امور خود هستند که با همیاری آن‌ها، بسیاری از مسائل کشور قابل حل است چرا که شوراها ارتباط وسیعی با مردم دارند و زمینه ارتباط دائمی نظام با مردم را فراهم می‌کنند.

وحیدی با تأکید بر این نکته که شوراها باید در جایگاه واقعی خود باشند، خاطرنشان کرد: این مهم، مورد تأکید و خواست دولت است چرا که شوراها بار مهمی از پیشرفت و توسعه کشور را به دوش می‌کشند و توانایی تولید و تقویت سرمایه اجتماعی را دارا هستند.

وزیر کشور ادامه داد: از سوی دیگر شوراها شنونده و پیگیری‌کننده بسیار خوبی برای حل مشکلات هموطنانمان هستند و ما نیز در مجموعه وزارت کشور، این آمادگی را داریم که در جهت تقویت و حمایت شوراها گام برداریم و در راه رسیدن شوراها به جایگاه واقعی خود، تلاش کنیم.

وی وظایف شورای عالی استان‌ها را ارزشمند و مهم دانست و تصریح کرد: وظایف و نظرات بالاترین نهاد شورایی کشور، منعکس‌کننده همه مسائل کشور است و می‌تواند بهترین مشاور هم در شناخت مسائل و هم در تصمیم‌گیری صحیح باشد.

وحیدی با بیان اینکه از لحاظ کارکردی ما ۴ قوه در کشور داریم، گفت: دلیل این موضوع این است که شوراها رکن مهمی از تولید قدرت و نقش‌آفرینی در پیشرفت کشور هستند و دولت از نقطه نظرات نظام شورایی کشور در سطح خرد و کلان استقبال می‌کند.

مقام عالی وزارت کشور با تأکید بر این موضوع که دهه فجر، دهه امیدآفرینی است، اضافه کرد: یکی از کارکردهای شوراها، امیدآفرینی است و با عملکردها است که امید در دل مردم ایجاد می‌شود. هر چه شهر آبادتر باشد، مردم بیشتر در جریان امور باشند، امور شهری شفاف‌تر باشد، مردم احساس مشارکت در امور و همبستگی بیشتری داشته باشند، اعتماد مردم بیشتر جلب می‌شود و امید در دل آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وحیدی اظهار داشت: توضیح آنچه اتفاق می‌افتد برای مردم مهم است و شوراها نیز نظرات مردم را در اداره بهتر امور با روش‌های مختلف داشته باشند چرا که باعث افزایش اعتماد عمومی خواهد شد و از سوی دیگر شفافیت نیز در بهبود احساس اعتماد عمومی مهم و کلیدی است.

وی در مورد اراضی قولنامه‌ای نیز افزود: باید در این زمینه با دیوان عدالت اداری صحبت شود تا زمین‌هایی که مشاع نباشد و احراز مالکیت شوند، مشکل پروانه ساختمانی نداشته باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه در مورد سازه‌های ناایمن باید چاره‌جویی کنیم، خاطرنشان کرد: شوراها در این زمینه نظر بدهند تا ساز و کاری تهیه شود و در زمینه روستاهایی که به تازگی به شهر تبدیل شده‌اند اما ظرفیت‌های لازم را ندارند نیز باید تدابیری اتخاذ شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

وحیدی اعلام کرد که وزارت کشور موافق مدیریت یکپارچه شهری است.

همچنین پس از پایان این نشست، وزیر کشور در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: در این مدت، تلاش کردیم ارتباط و تعامل خوبی میان وزارت کشور و شوراها و شورای عالی استان‌ها برقرار باشد تا بتوانیم مشکلات این مجموعه مهم را حل و فصل کنیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی شورای عالی استان‌ها، وحیدی افزود: اعضای شورای عالی استان‌ها درخواست داشتند تا ارتباط گسترده‌تری بین شوراها و استانداران و فرمانداران ایجاد شود که ما نیز این مسئله را قبول داریم و به استانداران و فرمانداران یادآور شده‌ایم و مجددا نیز تأکید خواهیم کرد تا در همه رده‌ها ارتباطات قوی‌تری شکل بگیرد و در سطح ملی هم نظرات شورای عالی استان‌ها در پیشبرد امور کشور را حتماً استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز