خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

بیش از ۴۵ کمپ برای استقرار زلزله‌زدگان ایجاد شده است/ بنیاد مسکن از ابتدا شروع به ارزیابی خسارات کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۱۵۹

وزیر کشور با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به زلزله‌زدگان گفت: به دلیل اینکه زلزله چند بار آمده تعدادی از مردم نگران بودند در خانه‌های خود ساکن شوند قرار شد به آنها هم ولو اینکه منزلشان دچار خسارت نشده کمک شود. همه بسیج هستند و کمک‌ها به صورت گسترده صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد وحیدی وزیر کشور در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به زلزله‌زدگان خوی عنوان کرد: از همان ساعات ابتدای اتفاق، کار کمک‌رسانی شروع شد و در عرض چند ساعت تمام مشکلات برق، آب، گاز و ارتباطات برطرف شد تا نیمه‌های شب فردای روزی که زلزله آمده بود تمام این مشکلات حل شد، یکی دو روستا به لحاظ ارتباطات و روشنایی مشکلاتی داشتند که آن هم اول صبح فردای آن روز مشکل‌شان حل شد.

وی افزود: توزیع چادر هم آغاز شد ما تقریبا بیش از ۲۰ هزار تخته چادر توزیع کردیم که با آنچه شب گذشته انجام شد به بیش از این عدد می‌رسد. بیش از ۴۵ کمپ برای استقرار عزیزان ایجاد شده است. وسایل گرمایش گازی و نفتی تهیه و توزیع شد. کار غذارسانی هم آغاز شده است با وجود اینکه غذای گرم جزو پروتکل‌ها نیست توزیعش تا ۲۰ هزار تا شروع شد و به ۴۰ هزار پرس خواهد رسید.

وزیر کشور عنوان کرد: تمام اکیپ‌ها برای تمام مناطق و روستاها اعزام شدند تا هر کاری لازم است سریع‌تر انجام شود. در نهایت ۳ نفر فوتی داشتیم که دو نفر زیر آوار ماندند و و یک نفر سکته کرده بود. مصدومین سریعا رسیدگی شدند. حجم کمک‌رسانی فراوان بود.

وحیدی یادآور شد: بنیاد مسکن از ابتدا شروع به ارزیابی خسارات کرد، هلال احمر حجم زیادی چادر و غذا آورد، سپاه، ارتش، فراجا، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی همه با محوریت استاندار در صحنه بودند و از ساعات اولیه در منطقه حضور داشتند و کمک‌رسانی ادامه دارد.

وی گفت: به دلیل اینکه زلزله چند بار آمده تعدادی از مردم نگران بودند در خانه‌های خود ساکن شوند قرار شد به آنها هم ولو اینکه منزلشان دچار خسارت نشده کمک شود. همه بسیج هستند و کمک‌ها به صورت گسترده صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز