خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه مطرح کرد:

کلاس درس محور همه فعالیت‌های مدرسه

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۲۹۴

«محمدمهدی کاظمی» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در اختتامیه پنجمین دوره جشنواره کشوری ایده‌های نو و تجربه‌های اثربخش مدیران و معاونین مدارس متوسطه دوم که به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و در شهر مشهد مقدس در حال برگزاری است، حضور یافت.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه؛ کاظمی با اشاره به رویکردهای دولت سیزدهم در ارتباط با آموزش و پرورش، گفت: یکی از رویکردهای دولت سیزدهم و وزارت آموزش و پرورش اجرایی کردن سند تحول بنیادین و تحول در نظام آموزشی است. تلاش‌های بسیاری در زمینه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین صورت گرفته اما هنوز تحول مدنظر محقق نشده، تحول با سلسله مراتب اجرایی نمی‌شود، در مدرسه تحقق پیدا می‌کند. 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تحول در نظام آموزشی با تحول در مدرسه شروع می‌شود، اینگونه می‌توان زمینه ساز اجرایی ساختن سند تحول شد، محور تحول مدرسه است و معلمین، معاونین و مدیران هستند که تحول را اجرایی می‌کنند و مدیران ستادی حلقه‌های واسطه هستند. 

وی افزود: محوریت با مدرسه است، لذا تمامی تغییرات و تحولات باید در مدرسه اتفاق بیفتد. باید بر کارهای اساسی و تحولی تمرکز کنیم، تحول سخت و پیچیده است و این کار به همت معلمان و در مدرسه شدنی است. سختی‌های این راه، با عزم و اراده راسخ و همت جهادی آسان می‌شود. 

عضو شورای عالی آموزش و پرورش برگزاری جشنواره ایده‌های نو و تجربه‌های اثربخش را در همین راستا دانست و گفت: این جشنواره برگزار می‌شود تا الگوهای اثر بخش را گسترش دهد و به اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین کمک کند. 

وی ادامه داد: با مروری بر سند تحول بنیادین و در چشم‌انداز آن، مدرسه جلوه گاهی برای تحقق مراتبی از حیات طیبه عنوان شده است و مدیر مدرسه در این سند، راهبری معرفی شده که می‌تواند زمینه تحقق ماموریت‌های این سند را فراهم کند. 

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر نقش مدرسه در اجراسازی سند تحول بنیادین، اظهار کرد: در این سند می‌توان مدرسه را هرمی در نظر گرفت که در راس آن مراتبی از حیات طیبه وجود دارد و یک ضلع این هرم را دانش آموز، معلم و اولیا، ضلع دیگر برنامه درسی و محتوای آموزشی و در قاعده هرم زیر ساخت‌ها و مدیریت مدرسه در مرکز ثقل این هرم وجود دارد که می‌تواند با اشراف اطلاعاتی به ارکان آن در اصلاح امور گام بردارد. 

کاظمی ادامه داد: مدیریت مدرسه با به تحرک واداشتن اجزای مدرسه می‌تواند نواقص را شناسایی و مرتفع کند. همچنین کانون توجه مدیر باید کلاس درس باشد؛ محور همه فعالیت‌های مدرسه کلاس درس است و تغییر در مدرسه از کلاس شروع می‌شود، معلم در کلاس باعث ارتقا دانش آموزان و ایجاد هویت و حس مسئولیت‌پذیری در آن‌ها می‌شود. 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: دانش آموز باید چندساحتی رشد کند و این موضوع باید در کلاس درس اتفاق بیفتد، اولویت مدیر کلاس درس است، مدیر فرایند‌های یاددهی و یادگیری و معلمان موفق را رصد می‌کند، لذا توجه به محوریت کلاس درس اساس کار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز