خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا تشریح کرد:

مشمولان دانش‌آموز تا چه زمانی برای تعیین‌تکلیف وضعیت سربازی فرصت دارند؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۱۲۴

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا ضوابط و مقررات مهلت مشمولان دانش‌آموز برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار تقی مهری درباره مهلت دانش آموزان برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی توضیح داد: دانش آموزانی که قبل از ورود به سن مشمولیت موفق به اخذ مدرک دیپلم (پایه دوازدهم) می شوند از تاریخ ورود به سن مشمولیت یک سال مهلت معرفی دارند و در صورت قبولی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی می توانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.

وی در ادامه گفت: به عنوان مثال، مشمول متولد 20 اردیبهشت 1383 که در سال1400 موفق به اخذ مدرک دیپلم شده با ورود به سن مشمولیت یعنی از تاریخ یکم اردیبهشت 1401 به مدت یک سال (تا تاریخ یکم اردیبهشت 1402) مهلت دارد تا وضعیت خدمتی خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس +10 تعیین تکلیف کند. 

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا تصریح کرد: دانش آموزانی که قبل از ورود به سن مشمولیت انصراف، ترک و یا اخراج از تحصیل داشته اند از تاریخ ورود به سن مشمولیت (18 سالگی تمام) 6 ماه مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.

سردار مهری در مورد مهلت معرفی دانش آموزانی که وارد سن مشمولیت شده اند، خاطرنشان کرد: مشمولانی که در سن مشمولیت (18 سال تمام) در مقطع دیپلم فارغ التحصیل، انصراف، اخراج و یا ترک تحصیل داشته اند از تاریخ فراغت، انصراف و ... حداکثر یک سال مهلت دارند تا با همراه داشتن برگ اعلام وضعیت تحصیلی برای تعیین تکلیف خدمتی خود از طریق یکی از دفاتر پلیس +10 اقدام کنند.

وی تاکید کرد: مشمولانی که در ماه های خرداد تا شهریور سن مشمولیت موفق به اخذ مدرک دیپلم شده اند تا پایان شهریور ماه سال بعد مهلت معرفی دارند.

سردار مهری گفت: به عنوان مثال مشمول متولد20 اردیبهشت ماه 1383 که در تاریخ یکم خرداد ماه 1401 در مقطع دیپلم فارغ التحصیل شده است تا31 شهریورماه 1402مهلت تعیین تکلیف دارد.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: مشمولان و خانواده های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان های داخلی به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز