خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد:

انتقاد عضو شورا از بخشنامه شهردار تهران/ تخفیف عوارض شهرسازی شامل چه کسانی شده است؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۷۷۹

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از بخشنامه اخیر شهردار پایتخت درباره ارائه تخفیفات مختلف در حوزه عوارض شهرسازی انتقاد کرد و این عمل شهرداری را مصداق تمکین نکردن از قانون دانست و نسبت به آن ابراز تأسف کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر بندی شربیانی در تذکری در یکصد و بیست و ششمین جلسه دوره ششم شورای شهر تهران ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: دستاورد‌های انقلاب اسلامی در طول بیش از چهار دهه گذشته بی‌شمار بوده است. عدالت و توزیع عادلانه منابع و قانون‌مداری از آرمان‌های اساسی انقلاب بوده  و شورای ششم نیز این آرمان‌ها و قانون‌گرایی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی افزود: در اتفاقات اخیری‌ که برای شورای شهر پیش آمد، همکار ما سر تعظیم به قانون فرود آورد و قانون را پذیرفت و این که شهرداری در برخی موارد از قوانین تمکین نمی‌کند، جای سوال و تأسف دارد. مصداق این مسأله استفساریه شهردار تهران در خصوص تخفیف ۴۰ درصدی عوارض است که در شورای شهر رأی نیاورد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اخیرا شهردار تهران طی بخشنامه‌ای، دستوری را صادر کرده که پردخت کلی و یا بخشی از عوارض مشمول تخفیف می‌شود، بر اساس بخشنامه شهرداری، تمام اعلام عوارض‌های شهرسازی اعم از عوارض بخشی یا کلی در حوزه عوارض صدور پروانه در صورت درخواست متقاضی برای پرداخت نقدی مشمول تخفیف می‌شود.

شربیانی تاکید کرد: زمانی که تخفیفات در حد ۲۰ درصد بود، شامل پارکینگ نمی‌شد و بخشنامه امروز شهرداری با نظر شورا کاملا مغایر است، اینجانب نسبت به آثار رانتی و فسادزایی این بخشنامه تذکر می‌دهم. متأسفانه اخبار و شنیده‌های ناگواری از پشت پرده این اقدام شاهد هستیم و بر اساس جایگاه قانونی و نظارتی از شهردار تهران درخواست می‌کنم نسبت به پاسخ‌دهی در مورد این موضوع اقدام عاجل را انجام دهد.

وی در ادامه گفت: باید مشخص شود که تخفیف عوارض خوش‌حسابی در دو مرحله قبلی دقیقا شامل چه کسانی شده است؟ هشدار‌های اعضای شورا نشان می‌دهد که تعداد بالایی از تخفیفات شامل افرادی محدود شده است، در حالی که معاون شهرداری در شورا ادعای رونق ساخت‌وساز در مناطق جنوبی تهران را مطرح کرده بود.

شربیانی در پایان تصریح کرد: شهرداری باید پاسخ دهد که این تخفیفات چه میزان شامل تراکم پایه، حق تشرف، پیش‌آمدگی بالکن و مواردی از این قبیل شده است. من تقاضا می‌کنم شهردار تهران با پاسخ به این سوالات، شفافیت لازم را در رابطه با مصوبه تخفیفات و استفساریه داشته باشد و این پیام عدالت گستری و توزیع برابر امکانات در شهر تهران باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز