خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

راه‌های گریز از کشف فساد مالی در شهرداری تهران زیاد است

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۶۹۲

حجم گسترش مالی و فعالیتهای اقتصادی در شهرداری وسیع است که این گستردگی، راه‌های فرار زیادی را برای کسانی که بخواهند رانت داشته باشند فراهم کرده است.

ایلنا: معاون اجرایی شورای شهر تهران، گفت: فسادهایی در شهرداری وجود دارد اما راه گریزهایی برای جلوگیری از کشف آن نیز وجود دارد که اثری بجای نمی گذارند. در واقع دستگاه‌های بازرسی شهرداری تهران بر این باورند که کار زیادی برای جلوگیری از فساد کرده اند.

" ولی اله شجاع پوریان " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به اینکه آیا شورای چهارم با شهرداری تهران چالشی خاصی دارد یا نه اظهار کرد: به معنای خاص چالش نداریم. هر زمان که از شهرداری بخواهیم مستنداتی را از مسئله ای به ما ارائه دهد‌، همکاری می کند و خوشبختانه در این زمینه چالشی وجود ندارد.

وی ادامه داد: آنچه که در این میان وجود دارد نبود نظارت موفق بر عملکرد شهرداری تهران است، نظارتی که با آن، تمام شاهراه‌های به وجود آمدن فساد و تداوم آن بسته شود، البته این نوع نظارت در دستگاه دولتی هم وجود نداشته است از این رو گاهی از گوشه کنار کشور اختلاس هایی با ارقام نجومی کشف می شود.

این عضو شورای شهر تهران صراحتا اعلام کرد: ما به دنبال این هستیم که نظارتمان بر شهرداری تهران راهبردی، هوشمند و کارآمد باشد و آسیب شناسی کنیم که چرا در این زمینه موفق نبوده‌ایم البته این مسئله باید بررسی شود که چرا با وجود دستگاههای عریض و طویل در بحثنظارت همچون سازمان بازرسی، دیوان عدالت و دیوان محاسبات پدیده شوم اختلاس در کشور وجود دارد.

شجاع پوریان در پاسخ به این پرسش که آیا به صورت موردی پرونده اختلاس در شهرداری تهران وجود دارد اظهار کرد: فسادهایی در شهرداری وجود دارد اما راه گریزهایی نیز وجود دارد که اثری بجای نمی گذارند در واقع دستگاه‌های بازرسی شهرداری تهران بر این باورند که کار زیادی برای جلوگیری از فساد کرده اند و حتی شهردار تهران در جلسه ای عنوان کرد در این زمینه موفق بوده است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه حجم گسترش مالی و فعالیتهای اقتصادی در شهرداری وسیع است، ادامه داد: این گستردگی راههای فرار زیادی را برای کسانی که بخواهند رانت داشته باشند فراهم کرده است و ما باید بتوانیم این راه‌ها را مسدود کنیم اگر در جایی قانون این امکان سوء استفاده را برای مدیران فراهم کرده است باید قانون را اصلاح کنیم و اگر مدیرانی هستند که برای فساد مالی همراهی می کنند باید نظارت بر مدیران را قوی تر کنیم.

شجاع پوریان تاکید کرد: شهرداری مدعی است که تلاش می کند که مسئله ای در این زمینه وجود نداشته باشد اما پرونده های فساد مالی در شهرداری وجود دارد فقط این پرونده ها ملی نمی شوند و سر وصدای کمتری می کنند چرا که راههای گریز فساد مالی در شهرداری تهران زیاد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز