خبرگزاری کار ایران

در نشست شورای فرهنگی بنیاد ملی نخبگان مطرح شد:

اقدامات فرهنگی و هویت‌ساز سند راهبردی کشور در امور نخبگان عملیاتی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۵۴۱

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: سال آینده باید حرکتی جهشی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هویت‌ساز در بنیاد ملی نخبگان آغاز شود که البته این امر نیازمند حمایت نهادها و سازمان‌های مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ اولین نشست شورای فرهنگی بنیاد ملی نخبگان با حضور ناصر باقری مقدم قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا قاسمیان رئیس کتابخانه، موزه و اسناد مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید کرمی؛ سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد ملی نخبگان، عباس ابراهیمی معاون نخبگان و سرآمدان، سید محمدصادق موحد معاون آینده‌سازان و میثم شهبازی معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد. 

در این نشست، ناصر باقری‌‎مقدم؛ قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: در سال‌های گذشته رویکرد بنیاد ملی نخبگان این بود که فعالیت‌های مختلف، پیوست فرهنگی داشته باشند. طرح‌هایی مثل «هسته‌های مسئله محور»، «رویدادهای رقابتی مسئله محور« و «توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان و طلاب مستعد» در بنیاد در حال اجرا هستند؛ این طرح‌ها گرچه پیوست فرهنگی دارند اما عمدتاً در حوزه‌های فرهنگی و هویت‌ساز به قدر کافی نتوانستند به نتایج کامل دست پیدا کنند و بیشتر روی حوزه‌های علمی و فناوری تمرکز داشته‌اند. 

باقری‌‎مقدم ادامه داد: نیاز است اقدامات فرهنگی و هویت‌ساز سند راهبردی کشور در امور نخبگان عملیاتی شوند؛ این قبیل اقدامات با محوریت اصول و ارزش‌های انقلاب یا ترویج فرهنگ قرآن و عترت علیه‌السلام و دلبستگی به وطن باید در فضای نخبگانی به صورت جدی انجام شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز