خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران اعلام کرد:

مولدسازی و بهره‌مندی از مشارکت‌های مردمی؛ ۲ راهکار برای مدیریت منابع مالی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۵۲۰

شهردار تهران درباره راهکارهای شهرداری در رابطه با مدیریت منابع مالی گفت: یکی از راهکارهای مهم شهرداری مولدسازی اموال و امکانات در اختیارش است. بر همین مبنا امسال مولدسازی پایه ای شد تا ما بتوانیم ۳۰ هزار میلیارد تومان بیش از آن چیزی که طراحی کرده‌ بودیم در حوزه مسائل شهری عملیات تعریف کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، مراسم تقدیر از کارمندان دارای عملکرد برتر در شهرداری تهران و همچنین نویسندگان برگزیده نمایشگاه شهر،یاران امروز ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران برگزار شد. 

زاکانی در ابتدای این مراسم با اشاره به جایگاه و اصالت مردم در دوره جدید مدیریت شهری گفت: ما تلاش می کنیم شرایطی ایده آل برای شهروندان تهرانی ایجاد کنیم و به آنها خدمتی شایسته ارائه دهیم، اما فاصله معناداری تا نقطه مطلوب داریم، به این دلیل که درست فکر نکرده‌ایم و همت لازم را نداشته‌ایم. 

وی افزود: در شهرداری میراث دار خوبی ها و بدی ها هستیم؛ باید اقدامات خوب پیشینیان را قدر بدانیم و آن را ادامه دهیم و از اقدامات بد عبرت بگیریم تا در این مدت زمان محدودی که فرصت خدمتگزاری مردم را داریم دچار آزمون و خطا نشویم.

زاکانی در ادامه سخنان خود اشاره‌ای به رویکردهای مهم مدیریت شهری تهران کرد و گفت: راهبرد مدیریت مشارکتی را از ابتدا تاکنون در پیش گرفته‌ایم. همچنین تلاش کردیم در قبال مختصات وظایف خود مسئولیت بپذیریم و به دیگران هم کمک کنیم تا در مسیر انجام وظایف خود موفق باشند.

شهرداری با زندگی مردم از قبل از تولد تا مرگ مواجه است 

شهردار تهران در بخش دیگر از سخنان خود یکی از چالش های پیشروی شهرداری تهران را عدم شناخت دقیق از جایگاه این نهاد خدمت رسان دانست و گفت: نگاه دقیقی به جایگاه شهرداری در میان مسئولان وجود ندارد. بنده هم این نگاهِ امروزم به جایگاه شهرداری را زمانی که ۱۳ سال نماینده مجلس بودم، نداشتم.

وی تاکید کرد: شهرداری مهم است، چون با ابعاد زندگی مردم از قبل از تولد تا مرگ مواجه است و در ابعاد مختلف خدمت رسانی می کند، به همین جهت ‌اندک کسی می‌تواند ادعا کند برای حل مشکلات خود به شهرداری و مجموعه های وابسته به آن رجوع نکرده است.

زاکانی با تجلیل از راهکارهای ارائه شده توسط حاضران جلسه بیان کرد: طی ۲۱ ماه گذشته به جز هفته اول مسئولیتم مشکل مالی در شهرداری نداشتیم و اکنون برای تامین منابع مالی نیازمند نیستیم. نیاز اصلی ما اندیشه است، اندیشه‌ای که بتواند راهکار ارائه دهد و با عبور از میانبرها ما را به نقطه مطلوب برساند.

برای حل مشکلات شهر نیازمند نگاه کلی‌نگر و خلاقیت هستیم

شهردار تهران گفت: مشکلات شهر تک ساحتی نیست و بسیار پیچیده است. برای حل این مشکلات باید نگاهی کلی نگر و خلاقیت داشت. شما صاحبان فکر و اندیشه در این زمینه می توانید به ما بیشترین کمک را کنید. 

وی با اشاره به وجود رویکرد تحولی در شهرداری افزود: روز اولی که به عنوان گزینه شهرداری مطرح شدم، به اعضای شورا گفتم من در شهرداری تهران به دنبال تحول هستم و اگر شما ضرورت تحول را قبول ندارید بهتر است برای انتخاب شهردار به سراغ گزینه‌های دیگر بروید.

امسال نیز ۱۲۰ درصد از منابع بودجه شهرداری را محقق می‌کنیم 

زاکانی اظهار کرد: پس از انتخاب به عنوان شهردار در همان ماه‌های اول مسئولیت طی جلسات مختلف با کارشناسان به چارچوبی تحولی برای مدیریت تهران رسیدیم و ماحصل آن را در ۱۲ رویکرد و ۹۰ پروژه در اختیار اعضای شورا قرار دادیم.

شهردار تهران به دفاع از عملکرد مالی شهرداری پرداخت و گفت: شهرداری تهران سال گذشته ۹۹ و نیم درصد از منابع بودجه خود را تامین کرده است و امسال نیز پیش بینی می شود که ۱۲۰ درصد از منابع بودجه محقق شود.

زاکانی با اشاره به راهکارهای شهرداری در رابطه با مدیریت منابع مالی افزود: یکی از راهکارهای مهم شهرداری مولدسازی اموال و امکانات در اختیارش است. بر همین مبنا امسال مولدسازی پایه ای شد تا ما بتوانیم ۳۰ هزار میلیارد تومان بیش از آن چیزی که طراحی کرده‌ بودیم در حوزه مسائل شهری عملیات تعریف کنیم. راهکار دیگر ما در مدیریت مالی استفاده از مشارکت های مردمی بود که این راهکار باعث می شود مردم علاوه بر اینکه سرمایه خود را در راه رشد و آبادانی شهر هزینه می کنند، درنهایت از سرمایه گذاری که انجام دادند نیز انتفاع اقتصادی ببرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز