خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت جنگلداری بلاروس در گفت‌وگو با ایلنا:

۹۹ درصد جنگل‌های بلاروس با دوربین پایش می‌شود/ تحریم‌ها هیچ‌گونه تاثیر منفی بر حفاظت از منابع طبیعی ما نگذاشته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۲۳۰

معاون وزارت جنگلداری جمهوری بلاروس با تاکید بر اینکه تحریم‌ها علیه این کشور نتوانسته است هیچ‌گونه تاثیر منفی بر روند حفاظت از منابع طبیعی بلاروس بگذارد، گفت: ما با استفاده از امکانات پایش تصویری توانسته‌ایم سطح نظارت آنلاین خودمان بر جنگل‌ها را بالا ببریم و خوشبختانه اکنون ۹۹ درصد جنگل‌های بلاروس با استفاده از دوربین در لحظه پایش می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در هفته جاری نشست دوجانبه مدیران سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ایران و مسئولان وزارت جنگلداری بلاروس با حضور جمعی از مدیران حوزه منابع طبیعی و جنگلداری دو کشور در تهران برگزار شد. در این نشست، دو طرف بر لزوم توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های جنگلداری، تولید نهال و واردات چوب و انتقال تجربه، دانش و فناوری در زمینه‌های مبارزه با آفات و بیماری‌ها، اجرای طرح‌های جنگلداری، مبارزه با آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع، بهره‌برداری پایدار از منابع طبیعی و تجهیزات نوین رصد و پایش عرصه‌های طبیعی تاکید کردند.

در این میان با توجه به این که بلاروس نیز مانند ایران یکی از کشورهایی است که در سال‌های اخیر تحت تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا قرار داشته و از آنجایی که حدود ۴۰ درصد از مساحت این کشور را پوشش‌های جنگلی تشکیل می‌دهد، در حاشیه این نشست از «ولادیمیر ایوانویچ کرچ» معاون وزارت جنگلداری جمهوری بلاروس پرسیدیم که آیا تحریم‌های وضع شده علیه این کشور توانسته است تاثیری منفی بر روند حفاظت از جنگل‌ها بگذارد و راهکار بلاروس برای مقابله با تحریم‌ها در حوزه محیط زیست چه بوده است؟

ولادیمیر کرچ در پاسخ به این سوال به خبرنگار ایلنا گفت: تحریم‌ها نتوانسته است هیچ‌گونه تاثیر منفی بر روند حفاظت از منابع طبیعی و جنگلداری بلاروس بگذارد، زیرا ما با استفاده از دانش و فناوری‌های روز و با برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی که از گذشته داشتیم، توانسته‌ایم جنگل‌های خودمان را حفظ کنیم و حفاظت از جنگل‌ها هم از نظر محیط‌زیستی و هم از نظر اقتصادی برای ما اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: جمهوری بلاروس با استفاده از تجارب فروانی که در طول سالیان گذشته برای حفاظت از جنگل‌ها به دست آورده است، از روش‌های مختلفی برای این منظور بهره می‌برد که از جمله آن‌ها می‌توان به برنامه‌ریزی برای مقابله با آفات و بیماری‌ها، مقابله با حریق در جنگل‌ها و رصد و پایش عرصه‌های طبیعی اشاره کرد.

۹۹ درصد جنگل‌های بلاروس با دوربین پایش می‌شود/ تحریم‌ها هیچ‌گونه تاثیر منفی بر حفاظت از منابع طبیعی ما نگذاشته است

 

معاون وزارت جنگلداری جمهوری بلاروس تاکید کرد: مساحت جنگل‌های بلاروس حدودا ۱۰ میلیون هکتار است که ما با استفاده از امکانات پایش تصویری توانسته‌ایم سطح نظارت آنلاین خودمان بر جنگل‌ها را بالا ببریم و خوشبختانه اکنون ۹۹ درصد جنگل‌های بلاروس با استفاده از دوربین در لحظه پایش می‌شود.

وی تصریح کرد: پایش تصویری لحظه به لحظه جنگل‌ها در بلاروس به مسئولان کشور ما کمک می‌کند که بتوانند به صورت شبانه‌روزی بخصوص در فصل‌هایی که امکان وقوع حریق در عرصه‌های طبیعی افزایش می‌یابد، بر جنگل‌ها نظارت کنند و در صورت بروز خطر، سریعا به مقابله بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز