خبرگزاری کار ایران

در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت در ایران؛

سازمان‌های منابع طبیعی و شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۲۰۵

در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و پویش «ایران سرسبز - ایران قوی» عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و مهدی سلیمی، رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل کاشت و حفظ درخت به فرهنگ عمومی و بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردمی، شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، روز گذشته تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به منظور حفظ، توسعه و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی و توسعه فضای سبز شهرها و روستاها امضا شد.

اهداف این تفاهم نامه عبارت است از گسترش فرهنگ حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری در مناطق شهری و روستایی کشور، استفاده از پتانسیل تشکل‌های مردمی در راستای حفاظت و بهره‌برداری پایدار از منابع طبیعی و افزایش سرانه فضای سبز شهرها و روستاها، ایجاد اشتغال مولد و افزایش بهره‌وری از منابع آب‌و‌خاک در اراضی در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با هدف افزایش تولید محصولات باغی.

کمک به جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و گسترش بی‌رویه شهرها و روستاها، مقابله با کانون‌های بحرانی بیابان‌زایی و پدیده گرد و غبار با ایجاد و گسترش فضای سبز، کمک به کاهش آلودگی هوا و ایجاد محیط زیست بهینه شهری و روستایی و حمایت از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در راستای توسعه فضای سبز در محدوده و حریم شهرها و روستاها در پروژه های مشارکتی؛ سایر اهداف این تفاهم نامه است.

برنامه‌ریزی مشترک در جهت اجرای طرح‌های گسترش فضای سبز در کشور، ایجاد زمینه‌های تبادل تجربیات و دانش فنی جهت افزایش بهره‌وری منابع در نگه‌داری و توسعه فضای سبز شهرها و روستاها نیز زمینه‌های همکاری دو طرف در اجرای مفاد این تفاهم نامه را تشکیل می دهند. 

دیگر زمینه‌های همکاری دو طرف نیز شامل ایجاد زمینه بهره‌مندی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از تسهیلات سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی واقع در محدوده و حریم شهرها و روستاها و همکاری در زمینه شناسایی، ترویج و تولید نهال مناسب (گونه‌های با نیاز آبی کم، مقاوم، بومی و سازگار با محیط زیست) در فضای سبز شهری و روستایی می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز