خبرگزاری کار ایران

در سازمان منابع طبیعی صورت گرفت؛

برگزاری جلسه هماهنگی ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۰۵۰

چهارمین جلسه هماهنگی ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت صبح امروز – یکشنبه – به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مدیران ستادی و مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ها برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، کاشت یک میلیارد درخت با توجه به شرایط اقلیمی کشور و پایین بودن سرانه فضای سبز و پوشش گیاهی و درختی اکنون یکی از اولویت های اساسی سازمان منابع طبیعی در سراسر کشور است و این اقدام مهم با حمایت دولت و مشارکت مردم و بخش خصوصی به مدت 4 سال در کشور اجرایی می شود.

عباسعلی نوبخت در جلسه صبح امروز با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای درختکاری و حفظ منابع طبیعی و محیط ‌زیست و حمایت دولت و وزیر جهاد کشاورزی  از طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور نسبت به  راه اندازی سامانه اطلاع رسانی  و دسترسی سهل الوصول مردم و تشکل ها به این سامانه  تاکید کرد و گفت: باید شرایط و امکانات دسترسی به گونه ای فراهم گردد تا هر نهاد و تشکلی که اقدام به درختکاری کرده اند بتوانند تصاویر آن را با ذکر موقعیت مکانی، نوع گونه و تعداد درخت کاشته شده در این سامانه بارگذاری نمایند.

نوبخت در ادامه  بر ارائه آمار و اطلاعات درست به افکار عمومی تاکید کرد و گفت: آمارهایی که نسبت به کاشت درخت ارائه می شود باید متقن و با ارائه تصاویر مکانی همراه باشد.

وی اضافه کرد: کار در طبیعت آغاز شده است و سطوح قابل توجهی از عرصه ها بذر کاری شده و این آمارها باید از استان ها به ستاد ارسال تا هر هفته فرآیند انجام کار به وزیر جهاد کشاورزی اطلاع رسانی شود.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور کاشت یک میلیارد درخت را یک اقدام مشارکتی با حضور آحاد جامعه برشمرد و گفت: باید برای رسیدن به اهداف پیش رو منسجم و  تیمی کار کنیم و حفاظت، احیاء، توسعه و بهره برداری اصولی و منطقی از منابع طبیعی از هدف های اصلی سازمان منابع طبیعی است.

نوبخت با بیان اینکه کاشت درخت نگین برجسته اقدامات در منابع طبیعی است خاطر نشان کرد: سایر اقدامات منابع طبیعی در بخش های مختلف به موازات درختکاری ادامه یافته ونباید هیچ خللی در آن ایجاد شود. 

گفتنی است، در این جلسه تعدادی از مدیران منابع طبیعی استان ها  گزارشی از وضعیت نهالستان ها  و ظرفیت های موجود در استان برای تولید و کاشت یک میلیارد درخت را ارائه کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز