خبرگزاری کار ایران

انتقاد چمران از سکوت منفعلانه کشورهای غربی در اهانت به ساحت قرآن کریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۰۶۷

رییس شورای شهر تهران به سکوت و واکنش منفعلانه کشورهای اروپایی و غربی در خصوص اهانت به ساحت قرآن کریم واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای ششم، با عرض تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان شهرستان خوی در زلزله شب گذشته، بر موضوع مقاوم‌سازی تاکید کرد و گفت: همه این حوادث به ویژه در شهر تهران، هشداری است برای ما تا به محکم سازی و مقاوم سازی بیشتر توجه داشته باشیم، باید روی این مسئله جدیت و تعصب خاصی داشته باشیم تا ساختمان‌هایی که ساخته می‌شوند هم مقاوم بوده و هم سایر ساختمان‌های سست را نیز تقویت کنیم تا در مقابل زلزله‌های شدید آسیب‌های کمتری داشته باشیم. 

وی با اشاره به انتقاد از واکنش منفعلانه کشورهای غربی نسبت به اهانت به ساحت قرآن کریم، ادامه داد: سکوت و واکنش منفعلانه کشورهای اروپایی و غربی در خصوص اهانت به ساحت قرآن کریم، نشان از موضع ساختگی و خلاف واقع این کشورها است.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه شهری خاطرنشان کرد: دیدار این مناظر زیبا و اینکه ما باید با پیشرفت علم سلطه و قدرت داشته باشیم و میزان وقتی که رهبری برای این منظور اختصاص دادند و تلاشی که برای کمک به دانش بنیان ها و همه مراتب علمی انجام می‌دهند، بسیار ارزشمند است.

چمران تصریح کرد: کارهای علمی، قابل تقدیر و شکرگزاری در پیشگاه الهی است، ان‌شاءالله خداوند به ایشان سلامتی و طول عمر و به همه متخصصان و دانشمندان نیز توانایی عنایت کند تا بهتر و بیشتر بتوانیم در زمینه‌های علمی به خودکفایی برسیم. 

وی تاکید کرد: همه اینها زمانی صورت گرفته که ما در تحریم بودیم و هیچ همکاری در کار نبوده است، آن‌ها حتی راه ورود یک مقاله علمی به ایران را هم بستند، این پیشرفت دانشمندان قابل تقدیر است و امیدواریم که این مسیر سرعت بیشتر و بهتری را به خود بگیرد. 

رییس شورای شهر تهران درباره  درباره اهانت به ساحت قرآن کریم گفت: برخی از افراد در چند کشوراروپایی، در مقابل چشم پلیس اقدام به انجام چنین کاری کردند، مشخص است که هدف آن‌ها جریحه دار کردن احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان روی زمین بوده است، آن‌ها با این اقدام به دنبال تحریک مسلمانان هستند تا بتوانند از این روش حملات خودشان را بیشتر کرده و یا کاری کنند که موجب خوشحالی صهیونیست‌ها شود. 

وی ادامه داد: فردی که نتوانست در کشور خود کاری کند و اقدام به مهاجرت کرده است، در تلاش است تا از این طریق در کشور دیگری این برنامه را اجرا کند تا خودی نشان دهد و بدین وسیله خواسته‌های خود را تامین کند، اینها مسائل قابل توجهی نیست، آنچه مهم است موضع کشورهای دیگر پیرامون این مسائل است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت آمریکا گفت: برخی مانند سخنگوی دولت آمریکا در این باره اظهار می‌کنند که ما نمی توانیم این اهانت را محکوم کنیم چرا که این نقض آزادی بیان است! باید به ایشان یادآور شد که چند سال پیش جوانی هنگام آتش زدن پرچم همجنس بازان، او را محکوم کرده و به ۱۶ سال زندان کردند اما در مقابل اهانت توهین به یک کتاب مقدس چنین موضعی دارید؟ می‌بینید که اینها چقدر ساختگی و مصنوعی است.

چمران با اشاره به اینکه با این تقدس پوشالی و اجباری نمی‌شود چیزی را مقدس کرد، گفت: دانشمندانی مانند روژه گاردی به دلیل پژوهش و تحقیق در خصوص واقعیت هولوکاست محکوم می‌شود چرا که از روش علمی ثابت کرده آنچه در این باره از سوی این کشورها عنوان شده واقعیت ندارد، این در مورد دانشمندان دیگر نیز صادق بوده و این در حالی است که از همجنس بازان جانبداری شده و صحبت از آزادی بیان می‌شود، اینها تناقضاتی است که مردم دنیا به خوبی متوجه آن می‌شوند. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره ارتباط مردم با شورا و شهرداری گفت: اعضای شورا به طور مرتب از مناطق مختلف بازدید کرده و با مردم در ارتباطند، اما بازدید از تمام مناطق به دلایلی مانند ایجاد ترافیک و آلودگی و غیره امکان پذیر نیست. بنابراین ما جهت تسهیل و پاسخگویی بهتر به دنبال روشی بودیم که مردم بتوانند از طریق مجازی و با استفاده از پیام‌ رسان‌های داخلی و سکوها این ارتباط را با شورا برقرار کرده و با سرعت بیشتری به پاسخ درخواست‌ها و پیام‌های خود برسند و تخلفات را نیز به اطلاع ما برسانند که روابط عمومی شورا این بستر را برای شهروندان فراهم کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز