خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان محیط زیست:

کمتر از ۱۰ درصد قانون هوای پاک اجرایی شده است/ لزوم افزایش مساحت مناطق حفاظت‌شده

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۲۰۱

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان محیط زیست ضمن تاکید بر لزوم افزایش مساحت مناطق حفاظت‌شده در سطح کشور گفت: تا کنون کمتر از ۱۰ درصد قانون هوای پاک در کشورمان اجرایی شده است.

 به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه روز پنجشنبه در حاشیه سفر به استان کردستان در جمع خبرنگاران در سنندج گفت: یکی از مسائل کشور به ویژه کلانشهرها مساله آلودگی هوا است، در همین راستا قانون هوای پاک از سال ۱۳۹۶ مصوب شده و در این ارتباط ۱۶ آیین نامه به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه ۲۳ دستگاه اجرایی می بایست در زمینه اجرای مفاد قانون هوای پاک عمل کنند، افزود: سازمان محیط زیست به طور جدی بر نحوه اجرای این قانون نظارت خواهد کرد.

سلاجقه ادامه داد: در بودجه سال آینده به بخش محیط زیست توجه خوبی شده است و اگر در مجلس بحث اختصاص ۲۰ درصد عوارض آلایندگی به محیط زیست هم تصویب شود، تحول مطلوبی را شاهد خواهیم بود.

افتتاح طرح کیفی‌سازی سوخت با حضور رییس جمهور در هفته آینده 

وی اضافه کرد: در وزارت نفت هم کارهای ارزشمندی در حال انجام است به گونه ای که در هفته آینده طرح کیفی سازی سوخت کشور با حضور رییس جمهور افتتاح می شود.

رییس سازمان محیط زیست  با اشاره به اینکه ۳۰۹ منطقه حفاظت شده در سطح کشور داریم، گفت: به طور میانگین ۱۱ درصد از مساحت ایران را مناطق حفاظت شده تشکیل داده است این در حالی است که وسعت این مناطق باید ۱۷ تا ۲۱ درصد مساحت کشور باشد تا به میانگین جهانی برسیم.  

وی ادامه داد: بی شک در مناطق بکری هم چون کردستان ارتقا سطح مناطق حفاظت شده را خواهیم داشت و این مهم را پیگیری خواهیم کرد.  

وضعیت مطلوب کردستان از نظر تنوع گیاهی و جانوری 

سلاجقه با بیان اینکه کردستان از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری وضعیت مطلوبی دارد، یادآور شد: بی شک توسعه هم در کردستان هم چون دیگر استان های کشور مشکلاتی را برای محیط زیست ایجاد کرده است.  

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم کردستان بسیار محیط زیست دوست هستند و این نقطه قوتی برای حفاظت از محیط زیست به شمار می رود.  

رییس سازمان حفاظت محیط زیست هدف از سفر خود به کردستان را جمع آوری داده های میدانی در حوزه محیط زیست این استان اعلام کرد و گفت: یکی از موارد مهم در بخش مدیریت داشتن داده های میدانی است لذا با این دیدگاه از نزدیک چالش ها، مشکلات و مباحث محیط زیست استان را مورد بررسی قرار می دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز